FX rack indeling

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

FX rack indeling

Ja...ik heb teveel troep....En nu weet ik ff niet meer hoe ik het het beste kan indelen.

Zoals hier op de foto te zien, zit mijn rack inweze vol, nu wil ik het anders gaan indelen...

Ik heb 12HE tot beschikking. Ik had gedacht:

Furman
    TC M-One
    Lexicon LXP 15
    Yamaha SPX90
    Roland SDE300 (is onderweg...)
    Een voorlopig ApHex 106 4 weg compr.(wordt een Klark,in de toekomst)
    Een voorlopig ApHex 105 4 weg gate.(wordt ook Klark, in de toekomst)
    BSS FCS966
    En als laatste een aansluit plaat.

Alles wat ik over heb(2*ApHex 651, Tascam MD, DBX 166 en in de toekomst de ApHex 105 en 106) wil ik verdelen over 2 racken van 6 HE. Dit leek me een makkelijke oplossing. Of zijn er mensen met andere suggesties? Ik hoor het graag!
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

aansluitplaat langs achter steken...

Comment

• MSSS
      • Jul 2003
      • 365

Dit lijkt me een goede oplossing die je zelf hebt bedacht.Ik denk dat je het beste voor jezelf kunt bepalen wat je het makkelijkst vind.Wat heb je trouwens voor een connector op je aansluitplaat?Lijkt op socapex maar ben er niet zeker van.

[offtopic] Ben je tevreden over die bss eq?
      oleole ik heb EV :)

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

dat lijkt mij inderdaad een haakse socapex te zijn

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

als je ook tapeacts doet met dat ding zou ik de MD speler op de makkelijkste werkhoogte houden. Als dat rack laag staat dus hoger in het rek onder de lampen van de furman.

zelfde geld voor effecten en compressors. Hetgeen wat jij het meeste tijdens een show aan loopt te draaien op werkhoogte.

als je veel bands doet, snap ik de verhouding tussen het aantal effecten en compressors niet?

lekker belangrijk!

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

citaat: aansluitplaat langs achter steken...
            Omdat ik vaak op 'vage' lokaties sta, heb ik dat liver op de voorkant.

citaat: dat lijkt mij inderdaad een haakse socapex te zijn
            Is ook SocaPex, 61 polig...

citaat:snap ik de verhouding tussen het aantal effecten en compressors niet?
            Kom dadelijk uit op in totaal 8 comp. en 10 gates(heb nog een Drawmer op het oog.. )

En die effecten, tja...ik gebruik er altijd minimaal 3...En die 4de, die Roland schijnt een hele goede delay te zijn. Ik zit er namelijk aan te denken om de TC samen met de Tascam MD en BSS EQ in 1 rack te zetten, weer handig voor de tape shows...
            Olaf Duffhuës

Comment

• Orbis
              • Feb 2004
              • 217

wanneer gebruik jij voor een klein showtje 10 gates en/of 8 compressors???
              sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Bij een klein showtje, wil ik dus een soort van standaard rack. dus met 4 comp., 4 gates, min. 3 effecten...en het liefst een F.O.H. EQ...De rest is voor eventueel grotere projectjes..
                Olaf Duffhuës

Comment

• berth
                  • Apr 2004
                  • 52

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

citaat: aansluitplaat langs achter steken...
                  Omdat ik vaak op 'vage' lokaties sta, heb ik dat liver op de voorkant.

citaat: dat lijkt mij inderdaad een haakse socapex te zijn
                  Is ook SocaPex, 61 polig...
                  Lijkt me een 37 polige socapex!!!!!!!!!!!

citaat:snap ik de verhouding tussen het aantal effecten en compressors niet?
                  Kom dadelijk uit op in totaal 8 comp. en 10 gates(heb nog een Drawmer op het oog.. )

En die effecten, tja...ik gebruik er altijd minimaal 3...En die 4de, die Roland schijnt een hele goede delay te zijn. Ik zit er namelijk aan te denken om de TC samen met de Tascam MD en BSS EQ in 1 rack te zetten, weer handig voor de tape shows...

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Bij een klein showtje, wil ik dus een soort van standaard rack. dus met 4 comp., 4 gates, min. 3 effecten...en het liefst een F.O.H. EQ...De rest is voor eventueel grotere projectjes..
                    Een klein setje is normaal 4 comps, 4 gates, 2 FX

Grote set 8 comps, 8 gates, hele hoop FX.
                    10 gates vind ik persoonlijk véél te véél.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

citaat:Geplaatst door lifesound
                      10 gates vind ik persoonlijk véél te véél.
                      Tot je bandje een blazerssectie meeneemt...
                      lekker belangrijk!

Comment

• lifesound
                        • Apr 2003
                        • 1052

ik heb eigenlijk nog nooit gates op blazers gestoken. Daar komt zo veel lawaai uit dat je redelijk weinig last hebt van overspraak.

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Wij spelen natuurlijk niet zo vaak voor grotere zalen. Gemiddeld tussen de 150 en 300 man. Maar hebben wel 3 blazers mee.

Die staan dus redelijk dicht bij de ride-kant van de drums. Je zal verbaast zijn hoeveel rommel die microfoons samen oppikken. We hebben een keer een 24 sporen opname uit de snake rechtstreeks op alesis gedaan. Als je dan de blazersmicrofoons soleert hoor je een enorme bende! [B)][:0][B)]

In grotere zalen gaten we toms, el,gitaar,koorzang en blazers = 8 stuks.
                          Het verschil is enorm!
                          lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

ik heb een connector aan mijn ff kabel gesoldeerd die achterin de mengtafelkist gepatced wordt, dus ik rol de kabel in een keer achterin het eff rack. Geen patchpaneel meer in je eff rack, dus weer 2 HE verdiend. Met een 12 HE eff rack kom ik dus prima uit de voeten.

(furman, 2x EQ, 4 x eff, 2HE MD, 3HE DAT, ben ik klaar, terwijl die DAT er makkelijk uitkan voor een 2e MD, of CD, bijvoorbeeld.)
                            Rack staat in een stolpkist die, op de wielen een mooie hoogte heeft om het rack erop te zetten als je staat te mixen, terwijl , als je de stolp eraf haalt het rack in de onderkist kan blijven staan ( schuin, op de rand..) als je zit te mixen.

Comment

• Bigfoot
                              • Nov 2002
                              • 151

Hoi Olaf, (of iemand anders)

Even een vraag tussendoor, waar dient die Furman voor [?][?]
                              Ik ken hem niet, en ik was benieuwd...

Groetjes Jeroen

(en die dbx 166xl is fijn hé)
                              Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

Working...