Rcf

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nrgpro
    • May 2010
    • 11

    Rcf

    Goededag heren, ik zit met hetvolgende. Ik ben door de jaren heen uitgegroeid tot een behoorlijk bedrijfje en heb momenteel 4 verscillende monitoren. Allemaal op zichzelf staand goede monitors maar wil op het moment standariseren. Heb op het moment 2 opties. Of 16x de microwedge van eaw. Of 16x de rcf tt45sma monitor van rcf. Het nadeel van de eaw is de prijs. Alles gebiamped en met prosessors maakt het gewoon duur. Het mooi van de rcf is dat hij 3 weg actief is dus kastje neergooien stroom en signaal erop en klaar. Kastje heeft ook voldoende vermogen als drumfill (wel raad ik altijd aan om dubbel te leggen) iemand ervaring al met deze rcf monitors? Ben benieuwd
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Originally posted by Nrgpro
    Goededag heren, ik zit met hetvolgende. Ik ben door de jaren heen uitgegroeid tot een behoorlijk bedrijfje en heb momenteel 4 verscillende monitoren. Allemaal op zichzelf staand goede monitors maar wil op het moment standariseren. Heb op het moment 2 opties. Of 16x de microwedge van eaw. Of 16x de rcf tt45sma monitor van rcf. Het nadeel van de eaw is de prijs. Alles gebiamped en met prosessors maakt het gewoon duur. Het mooi van de rcf is dat hij 3 weg actief is dus kastje neergooien stroom en signaal erop en klaar. Kastje heeft ook voldoende vermogen als drumfill (wel raad ik altijd aan om dubbel te leggen) iemand ervaring al met deze rcf monitors? Ben benieuwd
    Aktieve monitoren ben ik nooit een voorstander van, overal op het podium moet je stroom aanleggen en er lopen altijd twee kabels naar iedere monitor wat lastig is bij verplaatsen.
    Daarbij kunnen muzikanten met hun tengels aan de knoppen zitten en wordt jij met het probleem opgezadeld als er iets mis gaat.
    Passief kost je inderdaad een amp rack maar je houdt veel makkelijker overzicht en controle.
    Volgens mij is er trouwens nog wel meer keus dan alleen RCF en EAW......
    Zie trouwens geen site bij je profiel staan, ben best nieuwsgierig.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Nrgpro
      • May 2010
      • 11

      #3
      Met de kabels kun je gewoon tasker combi kabel gebruiken. Stroom en data in 1 maar het mooie vindt ik 1 kast alle toepassing krengen hebben 1500 watt en ik heb ze gehoord gewoon strak en op hoog volume vervorm niet en blijft overeind. Ik kan ze op zang, bass, gitaar en drum gooien. Heb ik een dance festival kan ik op alle stages er 4 neerleggen. Je bent veel flexibeler op die manier. Heb op moment gewoon 24 stuks en 4 verschillende types. En je weet hoe het gaat als het druk is zit je altijd een beetje door de amping heen.

      Comment

      • salsa
        • Jan 2007
        • 1315

        #4
        Nou, je geeft jezelf dus al de oplossiing!!!!

        Gaan voor die RCF dan!!!!!!

        Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

        Comment

        • Waveform
          • Dec 2009
          • 321

          #5
          Microwedge kan toch ook gewoon passive als er voorlopig niet het budget is voor extra amps + processors is. Daarbij zie ik die monitors eerder uitgroeien tot een standaard dan de RCF's. En kan je ze in de toekomst al eens sneller op een rider gaan terugvinden.

          Comment

          • Nrgpro
            • May 2010
            • 11

            #6
            HĆØ mensen. Ik ben ook al redelijk overtuigd. Ik probeer alleen te kijken of iemand anders ze ook al heeft geprobeerd? Zodat ik even wat meningen bij elkaar kan sprokkelen

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by Nrgpro
              HĆØ mensen. Ik ben ook al redelijk overtuigd. Ik probeer alleen te kijken of iemand anders ze ook al heeft geprobeerd? Zodat ik even wat meningen bij elkaar kan sprokkelen
              Ik heb ze vergeleken met mijn eigen monitors (12/2"coaxiaal eigen ontwerp), was geen verschil te ontdekken dus klonken ze goed.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Lieven
                • Jun 2009
                • 26

                #8
                Rcf

                Ik heb enkele maanden geleden ook nieuwe monitors gekocht en de RCF TT25 getest.( de TT45 heeft dezelfde opbouw) Wij vonden 3 'gebreken' 1/wanneer je een XLR aan de zijkant inplugt druk je bijna altijd ongewild het knopje X2 in of uit. Dit is een laagfilter dat ingeschakeld wordt bij gebruik van 2 monitors naast elkaar om te vermijden dat door koppeling teveel laag ontstaat. Een 2e probleem is netstoring. wanneer we een TL inschakelden kon je dit horen in de monitor. 3/Basis ruis was echt heel hoog. zeker als je die ook in theater wil gebruiken. De grille van de TT25 was ook niet zo stevig ( misschien anders bij de TT45)
                We hebben in het verleden een aantal HK DART gepowerde monitors gehad en zelfde probleem met net storing. met de TT wilde ik een 2e poging wagen maar helaas. Het zijn nu 8x Dynacord CXM15 geworden. Goeie prijs en vocal komt door de mix.mooie lage monitor en 3 * speakon om flexibel te kunnen aansluiten. Er zit ook een speaker voicecoil protectie in.

                Lieven

                Comment

                • Nrgpro
                  • May 2010
                  • 11

                  #9
                  HĆØ lieven dit is een mooie reactie wat ik meteen terug kan koppelen aan de leverancier. Thanks. Wel valt mij op dat de tt25 volgens mij toch wel iets anders werkt dan de tt45. (immers bijna dubbel zo duur netto) ik krijg volgende week 4 stuks geleverd demo en die gooi ik op een dance festival voor een dj. Ben ook benieuwd wat het vermogen dan doet. Zijn er misschien nog meer actieve monitors te koop die echt goed zijn?

                  Comment

                  • theo
                    • Nov 2001
                    • 503

                    #10
                    Originally posted by Lieven
                    Het zijn nu 8x Dynacord CXM15 geworden. Goeie prijs en vocal komt door de mix.mooie lage monitor en 3 * speakon om flexibel te kunnen aansluiten. Er zit ook een speaker voicecoil protectie in.

                    Lieven
                    Effe een vraagje heb je voor deze 8 cxm monitoren ook 4 dsp244 nodig?
                    of 4x een h2500 met rcm module?
                    Zie op de dynacord site dat er presets voor zijn?
                    gr theo

                    Comment

                    • Dj Gino V
                      • Feb 2009
                      • 237

                      #11
                      ik denk misschien de qsc hpr 122i maar ik ben maar een drive inn DJ dus weet niet voor het zware werk maar als dj monitor gaan ze wel lekken alleen vind ik dat men de stroom ook moest laten doorkoppelen en dat gaat niet

                      mvg Gino

                      Comment

                      • Nrgpro
                        • May 2010
                        • 11

                        #12
                        Denk in de tremt van eaw sm 400 of sm184 of natuurlijk de geweldige synco wedge enz. Maar dan het liefst actief dat zou toch perfect zijn? ( ook een beetje aan de financiƫn denken)

                        Comment

                        • Lieven
                          • Jun 2009
                          • 26

                          #13
                          Cxm15

                          theo,
                          Wij gebruiken die gewoon passief, wij hadden nl al XS900 amps van crown.
                          @nrgpro: vermogen zal inderdaad wel een verschil zijn. maar aansluitingen en X2 knopje zitten volgens de foto's toch op dezelfde plaats. bij luistertest had de CXM15 ook meer druk in midlaag dan de TT25.

                          Lieven

                          Comment

                          • w00Dy
                            • May 2006
                            • 257

                            #14
                            Originally posted by theo
                            Effe een vraagje heb je voor deze 8 cxm monitoren ook 4 dsp244 nodig?
                            of 4x een h2500 met rcm module?
                            Zie op de dynacord site dat er presets voor zijn?
                            gr theo
                            met presets of H-amp gaan ze beduidend beter
                            Alles begint bij Neutrik

                            Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                            Comment

                            Working...