Behringer

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Het gaat niet alleen maar om luisteren; een apparaat moet het ook gewoon blijven doen. Ik heb een stuk of 4 apparaten van Behringer gehad die bijzonder vroegtijdig overleden zijn. Het blijft dus goed opletten wat je koopt.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ik zie hier vaak dat van apparaten van nog geen € 100,- een zelfde betrouwbaarheid, functionaliteit en kwaliteit wordt verwacht als van apparaten die een veelvoud kosten. Berhinger is een merk dat 'veel voor weinig' biedt dus ergens moet het verschil terug te vinden zijn.
      Heb zelf jaren de Ultracurve, een quadgate, composer en een 5 bands parameet in mijn rack gehad en was daar best tevreden over. Zolang je verwachtingen niet te hooggespannen zijn denk ik dat ze heel goede 'value for money' leveren.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gitarist 62
        • May 2006
        • 278

Meeste spullen halen idd niet de kwaliteit van de 'serieuze'merken.
        Mixen op een Behringer desk doe ik niet graag (meer) Ze klinken niet en zijn vaak niet betrouwbaar. Nog steeds in gebruik zijn een (oude) quad-gate; ooit voor 25 eur gekocht Dat ding doet keurig zijn werk en hoor je ook niet werken; en een digitale eq/delay: de 8024 die gewoon super handig is om een keer een delaystackje neer te zetten. Dan de kabeltester (en ja mijn eerste CT100 is na 5 jaar overleden, maar toch weer de zelfde gekocht gezien de mogelijkheden en de lage prijs). Compressors werken inderdaad duidelijk hoorbaar. Gebruik er ergens nog eentje als 'noodrem' (bijna als limiter) om opname naar laptop vanaf live-tafel binnen de perken te houden. Ten slotte zijn er nog 2 LC2412 tafeltjes in gebruik die na een eprom update al jarn keurig hun werk doen en toch echt veel meer in hun mars hebben dan de alom opduikende botex/elation/showtec/.../ scene-setters
        ~Clearsound~

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

Alle waar voor z'n geld.

Had een DEQ2496, na drie of vier keer gebruiken wilde deze niet meer opstarten. Aftersales-service binnen Nederland was een drama, toen ik ging klagen bij het hoofdkantoor werd mij na heel veel mailen toch nog een nieuwe aangeboden. Deze deed het wel. Aantal collega's waarmee ik goed bevriend ben, hebben ook crashende DEQ's gehad.

De DI's wisselen vooral de aardlusbron in voor achtergrondruis.

Een keer met een dealer gekletst, die mij opbiechtte dat hij toch redelijk wat CX-crossovers terugkreeg van de serieuzere gebruikers, omdat de potmeters na verloop van tijd een andere karakteristiek kregen.

Aan de andere kant... Toen ik op zoek was naar goedkope condensatorpijpjes heb ik de Behringer B5 verkozen boven de AKG C430 en tot op heden nog steeds geen spijt van.

Ook de PA versterkers doen het kennelijk best goed en de Eurolive speakers waren razend populair in de prijs/kwaliteit hoek.

Tussen alle rotzooi, zitten er toch wel een paar leuke apparaten die het geld waard zijn, maar het blijft goed zoeken.

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

Hier in bezit geweest van verschillende Behringer spullen, een DX1000, nog wel een wat oudere (waarschijnlijk een van de eerdere zilveren) geweldig ding... zeker als je keek naar de kosten.
            Daarnaast nog een microfoontje, die nog steeds ergens ligt... en wat andere apparatuur, oa CX-3400

Spul werkte voor het geld dat het gekost had super... tuurlijk, het is geen topkwaliteit, dat kost het ook niet, dus vergelijk het er ook niet mee... enige wat wel mag is dat het spul gewoon moet werken voor de levensduur dat zo'n apparaat mee hoort te gaan.

Paar jaar geleden was iedereen nog best tevreden met de eerste speakers en versterkers, klonk gewoon goed voor het geld.
            Die CX3400 werd ook niet gek veel negatiefs over geschreven.

Is de kwaliteit van dat spul afgelopen jaren zo ver achteruit gegaan... of zijn we hier gewoon een stel zeikerds geworden die alles waar Dap of Behringer op staat gewoon belachelijk vinden en het gaan vergelijken met A-merken die 10x zo duur zijn?
            Vitality Show

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Roeltej
              Is de kwaliteit van dat spul afgelopen jaren zo ver achteruit gegaan... of zijn we hier gewoon een stel zeikerds geworden die alles waar Dap of Behringer op staat gewoon belachelijk vinden en het gaan vergelijken met A-merken die 10x zo duur zijn?
              Er is wel veel veranderd ten opzichte van 15 jaar geleden.
              Toen was een speaker processor alleen betaalbaar voor de echte pro, nu heeft zelfs de grootste hobbyist er één. Toen was een versterker van 1000 watt iets bijzonders, nu betaal je ervoor wat je toen voor een 200 watt versterker betaalde. Je ziet het gat tussen de pro-wereld en de amateurs steeds kleiner worden waar het gaat om de mogelijkheden. Toen was er niks te vergelijken met de pro spullen omdat die pro spullen niet in budget versies op de markt waren. Nu zijn de 'papieren specs' vergelijkbaar en kom je van een koude kermis thuis als je de 'irl specs' ontdekt.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1087

Originally posted by hugovanmeijeren
                Behringer? (Spreek uit: Bèhringdzjur) Dat is vét duur spul man, kijk alleen al naar de naam...

Groeten Hugo
                Nou nee, dat is dus de Amerikaanse uitspraak. Maar Uri Behringer is een Duitser, dus zal het meer zoiets zijn als:

Bèhringher (dus met een 'zachte k')

En dan klinkt het al een stuk goedkoper... Palmer Audio klinkt goed, tot je erachter komt dat het ook uit Duitsland komt. Overigens niet dat alle Duitse Pro Audio slecht is!

@lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

zoals alles geldt ook hier. dingen met verstand en met mate.

Een ding wat je niet hoort kan met verstand op worden bezuinigd.
                  kabeltester, racklight, blindplaat... wat boeit het?
                  Spare materiaal...waarom duur. Als het goed is gebruik je het nooit.

non kritisch? met verstand
                  patchkabels die vast gemonteerd zitten?? (achter in rek / floorboard enz) Zijn mechanisch minder kritisch. Paar spares mee en klaar.

op die fiets gebuik ik al jaren tot volle tevredenheid behringer spul.
                  -Een composer compressor limiter op de zangmicrofoons in het in-ear rek.
                  Mooi? boeit niet. oren beschermen en het publiek hoort het niet.

-een 2weg Xover in de zanginstallatie van de oefenruimte.
                  het werkt prima. als ie stuk is merk ik nog wel.

-een overdrive pedaaltje in de oefenruimte.
                  mechanisch helemaal ****. Maar een vervormer is geen high tech. Hij klinkt goed en kost 17 euro. heb er een tweede van gekocht als gooi en smijt ding en backup bij optredens.

Kijk, als je bij optredens behringer mixers gaat gebruiken. (of phonic of dap of whatever) dan neem je een onverantwoord risico. Als ze stuk gaan ben je zuur. Dit nog even buiten het feit dat je klank wel erg bepaald wordt als je op dat punt een budgetmixer in je keten insert.

Dus microfoons, mixers, eindbakken en speakers.... Nooit op bezuinigen.
                  De rest kan een koopje met verstand gewoon gebruikt worden.

Ik zie trouwens stukken meer behringer/dap/citronic/cheapo stuff voorbij komen dan dat er technici voor uit durven komen.

Als midas techneuten trouwens gaan helpen om hun nieuwe fabriek en xenix "versie mark-II" te ontwikkelen ben ik niet te beroerd om een mixer te heroverwegen. Dat logo zegt mij niets.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Gitarist 62
                    • May 2006
                    • 278

Originally posted by @lex
                    ... Maar Uri Behringer is een Duitser...

@lex
                    Uri is die andere duitser. Wat zijn handen in gaat, vervormt ook schijnt het

Deze heet Uli
                    ~Clearsound~

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

Of bedoel jij de Uri uit Israel? Die vervormd ook vanalles en nog wat.
                      Wel kan hij horloges telepatisch repareren. Lijkt mij een handige tool wanneer je on-the-road problemen hebt met een AMP ofzo.

En dan nu weer back on topic pleas!
                      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

Originally posted by MusicXtra
                        Er is wel veel veranderd ten opzichte van 15 jaar geleden.
                        Toen was een speaker processor alleen betaalbaar voor de echte pro, nu heeft zelfs de grootste hobbyist er één. Toen was een versterker van 1000 watt iets bijzonders, nu betaal je ervoor wat je toen voor een 200 watt versterker betaalde. Je ziet het gat tussen de pro-wereld en de amateurs steeds kleiner worden waar het gaat om de mogelijkheden. Toen was er niks te vergelijken met de pro spullen omdat die pro spullen niet in budget versies op de markt waren. Nu zijn de 'papieren specs' vergelijkbaar en kom je van een koude kermis thuis als je de 'irl specs' ontdekt.
                        Ik heb het nieteens over 15 jaar geleden, maar wat is het... 5? 7? oa toen die versterkertjes van ze uitkwamen, was iedereen gewoon lekker positief over... Kan zijn dat productiekwaliteit afgelopen paar jaar bij B flink achteruit is gegaan, maar er zijn nog zat drive-in showtjes die er gebruik van maken (daar is het wel geschikt voor) en het ondertussen flink gaan lopen afzeiken op fora als deze...
                        Vitality Show

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Originally posted by @lex
                          Nou nee, dat is dus de Amerikaanse uitspraak.
                          Hoi @lex,

weet ik. Had laatst een collega verhuurder over de vloer, die zei "wij zeggen tegen onze klanten altijd dat het 'Bèhringdzjur' is, dan klinkt het duurder..."

Ik zeg verder niks over Behringer, maar kan (met toch een klein beetje trots) zeggen dat ik op één test-cd'tje na helemaal niets van Behringer in huis heb.

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jurrikka
                            • Jun 2009
                            • 96

Bedankt voor reacties,

hoe zit het met de mic's van Behringer?
                            zoals de UL2000M draadloze microfoon.
                            Kun je daar wel wat mee?

Comment

• Caspero
                              • Oct 2006
                              • 65

Sander van der Heijden zei mij dat de 1030a 'waanzinnige speakers zijn voor dat geld'(citaat). Heeft iemand hier eigelijk al ervaring mee?

Als hij 't zegt zal 't toch wel enige waarde hebben...

BTW post van Showband, niets op aan te merken!

Comment

• Charles
                                • Jan 2010
                                • 29

Maar gaat Behringer dan zo snel kapot? Want ik zie alleen maar dat het snel stuk gaat en niet klinkt.
                                Het lijkt mij écht sterk dat Behringer al jaren materiaal maakt dat niet klinkt en snel kapot is!
                                Hoe blijft zo een firma dan bestaan? Kijk, als ik voor een veelvoud van de behringer prijs een instalatie heb, zal ik misschien ook niet toegeven dat ik voor de helft net zo goed af was geweest! Dan was ik namelijk wel gek geweest dat ik zo veel geld had uitgegeven!
                                Maar een DI die niet goed klinkt bijvoorbeeld, dat gaat mij erg (héél erg) ver hoor!
                                Dus waarom deze negativiteit over Behringer?

Comment

Working...