Hallo allen,
Ik zit in een steeds beter lopende coverband en ik ben van plan samen met enkele andere bandleden een in-ear monitorsysteem aan te schaffen.
We spelen op kleinere festivals maar ook op privéfeesten zoals jubileums waar we zelf ons geluid moeten verzorgen.
Ik heb 2 wat goedkopere modellen gevonden:
- dB Technologies EME One in-ear monitoring systeem (Te koop bij Bax-shop)
- LD Systems MEI 100 G2 (te koop bij Thomann)
De 'LD Systems MEI 100 G2' lijkt mij beter geschikt omdat deze meer mogelijkheden bevat (stereo, aparte volumeregeling per kanaal).
Van dit systeem zijn op de webshop van Thomann 3 modellen beschikbaar:
1. LD Systems MEI 100 G2
2. LD Systems MEI 100 G2 B5
3. LD Systems MEI 100 G2 B6
Nu heb ik op internet gevonden dat optie 1 al af gaat vallen omdat deze frequenties vanaf dit jaar verboden zijn. Bron: http://www.bax-shop.nl/landingpages/...en-frequenties
Nu heb ik nog enkele vragen en ik hoop dat iemand mij deze kan/wil beantwoorden.
1. Mijn plan is om de complete mix van de band via onze mengtafel op het ene kanaal aan te sluiten, en de microfoon rechtstreeks op het andere kanaal aan te sluiten zodat ik op 1 oor de gehele band hooren op het andere oor mezelf. Is dit mogelijk?
2. Is het signaal van een microfoon (Shure SM-58) sterk genoeg om rechtstreeks op de transmitter aan te sluiten? (ik wil deze splitten naar mengtafel en transmitter)
Of moet deze via een mixer of preamp lopen?
3. Wanneer we op bijvoorbeeld festivals spelen maakt een geluidsman een persoonlijke mix voor ieder bandlid die naar zijn eigen monitor wordt gestuurd.
Kan ik dan domweg de XLR uit de monitor trekken en in de transmitter doen waardoor ik deze monitor mix op mijn in-ears hoor?
4. Kan ik het beste de B5 (584 - 607MHz) of B6 (655 - 679MHz) versie aanschaffen?
Alvast bedankt!
Groetjes Daan
Ik zit in een steeds beter lopende coverband en ik ben van plan samen met enkele andere bandleden een in-ear monitorsysteem aan te schaffen.
We spelen op kleinere festivals maar ook op privéfeesten zoals jubileums waar we zelf ons geluid moeten verzorgen.
Ik heb 2 wat goedkopere modellen gevonden:
- dB Technologies EME One in-ear monitoring systeem (Te koop bij Bax-shop)
- LD Systems MEI 100 G2 (te koop bij Thomann)
De 'LD Systems MEI 100 G2' lijkt mij beter geschikt omdat deze meer mogelijkheden bevat (stereo, aparte volumeregeling per kanaal).
Van dit systeem zijn op de webshop van Thomann 3 modellen beschikbaar:
1. LD Systems MEI 100 G2
2. LD Systems MEI 100 G2 B5
3. LD Systems MEI 100 G2 B6
Nu heb ik op internet gevonden dat optie 1 al af gaat vallen omdat deze frequenties vanaf dit jaar verboden zijn. Bron: http://www.bax-shop.nl/landingpages/...en-frequenties
Nu heb ik nog enkele vragen en ik hoop dat iemand mij deze kan/wil beantwoorden.
1. Mijn plan is om de complete mix van de band via onze mengtafel op het ene kanaal aan te sluiten, en de microfoon rechtstreeks op het andere kanaal aan te sluiten zodat ik op 1 oor de gehele band hooren op het andere oor mezelf. Is dit mogelijk?
2. Is het signaal van een microfoon (Shure SM-58) sterk genoeg om rechtstreeks op de transmitter aan te sluiten? (ik wil deze splitten naar mengtafel en transmitter)
Of moet deze via een mixer of preamp lopen?
3. Wanneer we op bijvoorbeeld festivals spelen maakt een geluidsman een persoonlijke mix voor ieder bandlid die naar zijn eigen monitor wordt gestuurd.
Kan ik dan domweg de XLR uit de monitor trekken en in de transmitter doen waardoor ik deze monitor mix op mijn in-ears hoor?
4. Kan ik het beste de B5 (584 - 607MHz) of B6 (655 - 679MHz) versie aanschaffen?
Alvast bedankt!
Groetjes Daan
Comment