Yamaha Drums

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JayDinero
    • Nov 2003
    • 1

Yamaha Drums

Beste Mensen..!

Zal me even kort voorstellen.
    Ik zit zit nu iets meer als een jaar in de geluidstechniek, Ben in de muziek opgegroeid, van het 1 komt het ander je kent 't wel.
    Doe het geluid van een Showband , werk met een digitale tafel, O3D...

Mijn vraag is:
    De drummer vervangt zijn acoustische drumstel door een Yamaha Electrische drums. (Yamaha DTXPress II). De bedoeling is dat de drummer via zijn module met 2 lijntjes mij tafel binnenkomt. Heb hier dus zelf nooit mee gewerkt wat mixen betreft. Heeft iemand hier wat dingen/ tips waar ik rekening mee moet houden, wat wel of niet te doen wat betreft mixen...

BVD Jaimy
  • Koert
    • Nov 2002
    • 86

Is alleen maar makkelijker dan een akoestische kit. Is misschien wel handig om toch alles de mixer in te sturen, mits de drum-module het toelaat qua uitgangen.
    Groeten, Koert.

Comment

• neeltje
      • Apr 2003
      • 295

zou toch zeker basdrum, snare en overheads appart binnenpakken, anders eerst eens een uitgebreidde cursus pa-techniek geven aan de drummer (lange-termijn-plan, maar ja). Hoe maak je die mensen nu eigenlijk wijs dat elke zaal om een andere reverb vraagt, die je niet over je twee lijntjes kan sturen!!
      "En Go"

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Dit soort goedkope setjes hebben meestal alleen een stereouitgang.

Bij bruiloftjes en partijen? Gewoon twee lijntjes in de mixer. Pan je kick/snare naar links en de rest naar rechts. Heb je toch controle over de essentie van de drums. De onderlinge volumes kun je dan nog wat "nabewerken" met je toonregeling. Cheap 'n' nasty

In de praktijk zal je al snel de echte bekkens weer gaan gebruiken en zeker een overhead op moeten hangen. Omdat, ongeacht de prijs, electronische bekkens enorm slecht klinken. Niet omdat ze niet mooi zijn opgenomen, maar omdat het daarbij enorm duidelijk is dat je de hele tijd één zelfde geluid hoort. En dat verveelt zelfs niet-kritisch publiek. De meeste drummers kopen er ook al snel een klein zacht snaredrummetje bij om dezelfde reden. [B)]

Gewoon live. Kick+toms naar een kant pannen en met een di naar het systeem. snare naar de andere kant en naar het systeem. De kans dat je drummer met zijn snaredrumgeluid gaat zitten rotzooien is het grootste. Echte bekkens ophangen.

opmerkingen.
        Als je doorgaat met je oude stoktechniek te spelen kan je als drummer op kunststof slagvlakken heel snel je polsgewrichten beschadigen! [xx(]
        Veel drummers zijn al zo snel ontevreden over het spelen met electronica. Qua spelgevoel dat ze afhaken. Koop zo snel mogelijk een stel gaasvellen met triggers voor spelen. En wees niet te karig met monitoring. Een drummer is gewend wat te voelen. Als dat in één keer wegvalt worden ze heel snel hun setje moe.

Gebruik als je drummer niet uitgebreid inzicht heeft in de werking van PA/instrument geluid. De fabrieksinstellingen (wel zonder de effecten)!!!! De kans dat jouw drummer de onderlinge volumes, stemming, en sound thuis of in de oefenruimte zodanig gaat instellen dat jij er live iets van kan maken is vrijwel nihil.
        Voorbeeld: je kan bijna oneindig veel sub in de kick draaien. Je luistert terug via de stereo of je oefenruimte zangsetje. Hoe dat met een band erbij op een grote installatie klinkt merk je pas bij het eerste nummer..... Dan blaast het sublaag van de band de schnitsels van tafel.
        lekker belangrijk!

Comment

Working...