DSP kaart voor VST

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Proggie_Dj
    • Jan 2006
    • 1

DSP kaart voor VST

Ik werk veel met vst-instrumenten en plugins in Cubase SX3, en krijg als ik veel vst software inlaad last van kraakend en stotterend geluid. Ik weet dat je dan die instrumenten kan freezen, maar liever niet i.v.m. steeds weer unfreezen als ik iets wil veranderen.

Ik ben opzoek naar een DSP-geluidskaart waar je bestaande vst-software op kan inladen en dan kan bedienen via Cubase SX3 zodat mijn CPU minder belast wordt. Bestaat dit?

Ik heb een Pentium IV 3Ghz en 1024 ram

Ik hoop dat iemand mij kan helpen !

Groetjes Robin
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Er bestaan DSP kaarten om de load van je PC te verlagen. Of zij alle plugins accepteren weet ik niet. Kijk even bij TC-electronic op de site. Hun powercore kaart reeks neemt volgens mij meer dan alleen effecten over.

Je praat toch al snel over een paar honderd euri. Persoonlijk zou ik (ook voor gemak en bedrijfszekerheid opteren voor bijvoorbeeld een Muse VST player Receptor te kopen. http://www.feedback.nl/?id=55&b=MRECEP1
    Kun je live ook die plugins gebruiken.

Andere optie is een kleine goedkope PC ernaast zetten met een VST hostprogramma. (een paar tientjes bij cubase) Als je slim tweedehands een PC opkoopt zal je veel meer power krijgen dan een kaart voor minder geld.
    lekker belangrijk!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by showband
      Er bestaan DSP kaarten om de load van je PC te verlagen. Of zij alle plugins accepteren weet ik niet. Kijk even bij TC-electronic op de site. Hun powercore kaart reeks neemt volgens mij meer dan alleen effecten over.

Je praat toch al snel over een paar honderd euri. Persoonlijk zou ik (ook voor gemak en bedrijfszekerheid opteren voor bijvoorbeeld een Muse VST player Receptor te kopen. http://www.feedback.nl/?id=55&b=MRECEP1
      Kun je live ook die plugins gebruiken.

Andere optie is een kleine goedkope PC ernaast zetten met een VST hostprogramma. (een paar tientjes bij cubase) Als je slim tweedehands een PC opkoopt zal je veel meer power krijgen dan een kaart voor minder geld.
      ik heb de nieuwe Powercore II gekocht. Ik moet toch zeggen dat dit een verdraaid krachtig beestje is.

Comment

• pmx
        • Jan 2005
        • 29

bij mac-ers zie ik nogal eens een mac mini via firewire als node aangesloten zijn om als vst bak te fungeren. volgens mij is dat voor logic. wellicht kan het ook in cubase? dan zou je voor heel veel dedicated rekenkracht voor je centjes hebben...

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Ik zou eerst je geheugen verdubbelen naar 2 Gb, ben je denk ik ook al een stuk verder terwijl het niet zo gek veel kost.

Comment

Working...