Rook bij evenementen

Collapse
X
Collapse
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frodolight visuals
    • Nov 2005
    • 37

Rook bij evenementen

Ik ben op een housefeest geweest waar overigens de lichtshow erg mooi was.
    maar wat mij erg opvalt is dat er bij ( kleine ) houseparty's vrijwel vaak veel rook wordt gebruikt, en dat kan toch tot problemen lijden bij gabbers want sommige gabbers gebruiken drugs maar gaan vaak vlak door de stroboscoop en de rook, dus was mijn vraag zijn daar ook regels voor, ik heb al bij Arbopodium gezocht maar tot heden heb ik nog niets kunnen vinden dat mijn vraag beantwoord,
    dus mischien verlossen jullie mij met deze vraag [8D]
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

als je drugs gebruikt, merk je toch niet dat je voor een dikke pluim rookstaat en dat de strobo aanstaat.
    het effect van drugs word dan lijkt me aleen maar leuker.

heb er zelf geen ervaring mee!!!

en qou regels denk ik dat die er niet zijn!! het is namelijk dat je zelf de verantwoordelijk heid hebt dat je naar die party gaat.
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Nederland houdt nog niet zo van regeltjes in de enthertainment. Men neemt een houding aan van: "Dat is duur, dus kan alleen aangeschaft worden door mensen die er verstand van hebben."
      Grappig voorbeeld: nieuwe OEM-lasers komen op de markt met 1000mW laserdiodes. Mensen zijn onder invloed van drugs en alcohol en alle reflexen zijn vrijwel uitgeschakeld. Een n00b maakt een puntstraal en scant vrolijk door het publiek. Mensen in het publiek zullen niet wegkijken als de laser in hun ogen schijnt --> blijvend oogletsel!

Rook is iets inder gevaarlijk, maar zijn ook geen regels voor. Als het gaat om voor een strobe+roker staan, dan vind ik het gevaar nog meevallen. Vroeger op school wel meegemaakt dat de trappen glad werden bij veel rookgebruik van de drive-in show, dat is wel iets om op te letten!

Goede tip voor alle beginners die dit lezen: spit altijd goed alle handleidingen door van apparaten die je koopt en kijk wat er zoal mis kan gaan en wat de consequenties zijn voor jou, je collega's en je publiek. Vooral als je dingen als lasers, stroboscopen en rookmachines koopt, nog beter inlezen in alle risico's (staan soms niet altijd in de handleiding, OEM-fabrikanten maken zich daar minder druk om). Zorg dat je weet wat je doet, zet desnoods een risico-analyse vantevoren op papier, zodat je kan iets kan laten zien van dat je alles er aan hebt gedaan om het evenement zo veilig mogelijk te laten verlopen!

Comment

• timleurink
        • Mar 2005
        • 121

Ik DENK dat hier geen regels voor zijn, dat je een bepaalde hoeveelheid rook mag gebruiken bij mensen die drugs hebben gebruikt.
        Maar ten tweede is dit helemaal niet mooi..

Comment

• badboyscrew
          • Aug 2000
          • 304

Waarom over discusieeren ? drugs is nog steeds verboden mijn rookmachine is legaal als iemand drugs wil gebruiken doet ie dat maar niet bij mijn rookmachine.....
          groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• speakerfreak
            • May 2002
            • 1446

wou net zeggen, en hoezo nou weer het vooroordeel door over ``gabbers
            Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

wou net zeggen, en hoezo nou weer het vooroordeel door over ``gabbers`` te beginnen... beetje vreemd he!

Zoiezo zullen mensen met epelepsie er meer last van hebben dan die rond stuiterende junks hoor
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

Drugs is verboden, dus er zullen ook geen wetten bestaan dat je geen rook mag spuiten bij mensen die drugs gebruiken omdat er toch niemand drugs mag gebruiken.
                Over rook in het algemeen, je moet gewoon uitkijken wat je doet, bv nooit een rookmachine boven de mensen hun hoofd hangen (warme druppels die zouden kunnen vallen), en zoals al gezegd uitkijken voor gladheid maar dit valt al bij al nog goed mee.
                exit night into LIGHT

Comment

• deejayke
                  • Mar 2005
                  • 77

vindt het wel veralgemeend naar de gabbers toe... punkers gebruiken ook drugs en nog vele meer mensen al dan niet legaal of op voorschrift... (ben zelf ook gabber maar ben clean)... nu trug ff on topic... als die personen het risico willen op oogschade omdat ze recht in een strobe gaan zien is dit vrijwel hun eigen beslissing zelfs als ze onder invloed zijn. zij hebben zelf gekozen voor de toestand waarin ze verkeren. er zijn ook NUCHTERE mensen die zich de hele avond amuseren en niet die extra middeltjes nodig hebben. dus fuiven (en in lampkes kijken) is volgens mij nog steeds op eigen risico. en inderdaad geen gekke toeren gaan uithalen met een laser want dan ben je wel verkeerd bezig in mijn ogen en ben vrijwel noob op laservlak en euh kwa dieje rook is volgens mij alleen nog schadelijk voor personen met astma en andere ademhalingsproblemen
                  grtzzz
                  blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

citaat:Geplaatst door deejayke

en euh kwa dieje rook is volgens mij alleen nog schadelijk voor personen met astma en andere ademhalingsproblemen
                    grtzzz
                    Daar heb je gelijk in, moet je erg mee opletten...
                    Je bent altijd aansprakelijk als er iemand in de problemen komt door je rook, een goede verzekering kan daar wonderen bij doen...
                    Zo moet je echt opletten met rook in combinatie met bejaarden...
                    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• voederbietel
                      • Feb 2005
                      • 197

harddrugs is verboden dus lijkt mij ook dat je daar geen rekening mee hoeft te houden qua rook enz.
                      alcohol is een ander verhaal lijkt mij maar ik heb ook geen ideen hoe dat zit
                      Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

stel dat iemand dronken/stoned is en die overkomt wat door een deel van je show,of dat nu door een vallend deel/rook of laser zal komen verschilt niet zoveel.
                        dan zal eerst de zaalbeheerder of organisatie aansprakelijk gesteld worden en die komt weer terug bij jou om te verhalen.
                        tegen die tijd is het "slachtoffer" allang weer nuchter,probeer dan maar eens te bewijzen dat hij beter had moeten/kunnen weten[V]
                        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

in walibiflevo gebruiken ze een medicinale olie in een soort van oilcracker.
                          de verwachting is dat ze zich hiermee kunnen verdedigen bij eventuele claims als zijnde ongevaarlijke rook.
                          schijnt nog redelijk aan de prijs te zijn.[B)]

edit; ook daar was dus het probleem dat er geen duidelijke omschijving is hoever je een mens mag blootstellen aan rook.

tabaksrook is een ander verhaal[8D]

Comment

• Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

Je kan het bekijken op de manieren die hier bovenstaand worden omschreven, en ik ben het er mee eens dat voor een deel de mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hetgeen ze doen en laten op welk feest of evenement dan ook.

MAAR! Wij zijn degenen die verstand hebben van hetgeen zich op een evenement bevind en de gevaren hiervan. ja kan er niet vanuitgaan dat mensen die hier aanwezig zijn op de hoogte zijn van de gevaren van showlasers, rookmachines, strobes en wat niet meer.
                            dit maakt niet uit of iemand onder invloed is van verdovende middelen in welke vorm dan ook.
                            Het is een kwestie van je verantwoordelijkheid nemen ten opzichten van de mensen die aanwezig zijn.

Het zal hoe dan ook anders op je bordje belanden, niet met een punt laser door je publiek heen gaan schijnen is iets dat ook echt niet nodig is en ook nog eens gevaarlijk is, of iemand nu onder invloed is of niet. Trappen in de rook zetten is heel erg geinig [:P] maar dat doe je ook niet. het geluid niveau houdt je ook op een relatief veilig niveau.

Mensen, ookal zijn er geen geschreven regels voor sommige zaken in deze branche, er zijn duidelijke ongeschreven regels. en je ziet pas aan iemand of hij/zij serieus en professioneel bezig is aan het feit of hij/zij deze ongeschreven regels kent
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• som
                              • Nov 2002
                              • 787

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

Je kan het bekijken op de manieren die hier bovenstaand worden omschreven, en ik ben het er mee eens dat voor een deel de mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hetgeen ze doen en laten op welk feest of evenement dan ook.

ik sta er ook niet achter maar de bezoekers zijn dus niet zelf verantwoordelijk.

zodra er entree betaald wordt neemt de ontvanger van de gelden in principe de verantwoordelijkheid over van de bezoeker in zoverre dat deze zorgeloos kan feestten.
                              (in alle redelijkheid uiteraard voor een trussaap zal het niet zo zijn)

valt onder dezelfde regeling als bijvoorbeeld lifters,
                              zodra er een lifter in jou auto stapt valt ie onder jou aanspakelijkheid.

Comment

Working...