Uitdager over spectakel!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

Uitdager over spectakel!

Hey collega's,
    ik heb een moeilijke vraag en ik weet al dat er veel gaan zijn die gaan zeggen dat er te weinig informatie is om ze te beantwoorden, maar ik ga ze toch maar stellen, voor de mensen onder ons die van uitdagers houden
    Men heeft het aan mij gevraagd, ik heb ook niet meer informatie maar dacht dat het wel iets voor op het forum zou zijn.

[u]Situatieschets:</u>
    - Een "spectakel" in de ardennen, outdoor, 5 dagen
    - De bedoeling is om er een podium te zetten waar 40 mensen op
    moeten kunnen (afmetingen heb ik verder ook niet gekregen)Boven
    het podium kan ook licht gehangen worden!
    - Men gaat er vooral 'ingestudeerde dansen' en 'sketchkes' op
    brengen.
    - 3000-4000 mensen in het publiek

[u]Mijn vraag: </u> (hier komt ie[V])

- Wat zouden jullie gebruiken van licht? Ik neem aan dat er al zeker
    PARs moeten gebruikt worden, maar ik zou toch ook aan wat bewegend
    licht denken. (moving heads?)
    - In welke hoeveelheden zouden we dit licht nodig hebben.
    Dit moet herleidt worden tot het minimum, omdat het budget beperkt
    is!
    - Hoeveel zou dit ONGEVEER kosten als ze dit moeten huren voor 5
    dagen? (ik weet dat dit van bedrijf tot bedrijf afhangt)

[u]Concreet:</u>

Ik weet dat het een moeilijk vraag is, maar hoe zouden jullie het doen met licht op het podium, en wat is het budget dat daarvoor nodig is om het te huren.
    Laat jullie fantasie de vrije loop, maar het mag sober zijn en men heeft mij verteld dat het niet teveel mag kosten.
    Dus reageer maar zoals jullie willen, ik ga daar dan mee naar de 'organisatie' om te zien of het goed is.
    (ze weten dus zelf nog niet welk bedrag te doen is )

Ik weet niet hoe hierop zal gereageerd worden, hopelijk begrijpen jullie ook een beetje dat wij hier in de knoop mee zitten wat betreft de informatie dus doe er aub niet te moeilijk over.

Greetz en bedankt op voorhand!
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • Wietse
    • Sep 2003
    • 149

ja hangt ervan af wat de mensen doen, is het overdag of 's avonds?
    welke muziek?... ik denk aan 5 dagen, ardennen en zomer, dan denk ik aan goa en kan je beter gewoon een bende black light hangen en een SUPERSTAPEL geluid. Van intelligent licht worden ze namelijk zot!

is't dan weer een commerciel gebeuren qua weet ik veel wat kan je niet genoeg intelligent licht hangen,...

hant van de organisatie af,...

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Simpel ideetje:

Fronttruss (15m) 6x 2kW Fresnel als frontlicht
      Toptruss (15m) 2x sixbar toplicht en 4x 2kW Fresnell voor 2e plan
      Achter (15m) trussje met 3x sixbar en backdrop
      Rookdoos en conventionele lichttafel
      Dit past mooi op een 24kanaals dimmer en is voldoende frontlicht voor een podium van 12 tot 20m breed en 10 tot 15m diep.
      Het tegen/toplicht is bij 20 breed en 15 diep wat matig, maar kan nog net. (ongeveer 1000 euro)

uitbereiden is vrij makkelijk, bijvoorbeeld een dimmerrackje van 12 kanalen erbij voor bijvoorbeeld 2 sixbarren en wat speciaaltjes met profielen (bijvoorbeeld 6 groepjes van 2x S4 junior zoom) (ongeveer 300 euro extra)

Maar natuurlijk ook met Movinglights, bijvoorbeeld 4x mac500 in de achtertruss en dan nog 4 in het toptrussje.
      Met een pearltje en een extra rookdoos (900 euro)
      En je kunt natuurlijk 2 fresnells uit de voortruss halen en er 4x mac600 voor terug hangen. (350 euro)

De prijzen zijn ongeveer voor een dag dry-hire, dus zonder op/afbouw, bediening en transport.
      voor de 2e dag zal je natuurlijk al korting krijgen en voor een week betaal je ergens tussen de 2 a 3 keer de bedragen.

Ik denk dat dit wel een aardig plaatje is van wat je basis is en hoe je kunt uitbereiden. Hierna komen natuurlijk de creatieve uitspattingen met truss, motortakels ipv handtakels en nog meer lampen (wapper of niet), maar dat moet je zelf maar uitzoeken.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• gnmixing
        • Feb 2004
        • 214

Hej!
        Al zeker een mooi ideetje hierboven...maar het hangt af van de organisatie of dat alles mogelijk is... meer weten we ook niet.
        Maar mss nog andere ideetjes?Mag best simpeler...
        Qua muziek : zowat vanalles heb ik me laten vertellen van strauss tot madonna... dus ik dacht gewoon : wat showeffect creëren ;
        Aantal fronts, enkele fourbars (par 64) en movingheadjes of heeft iemand nog betere ideetjes? Mss heb je overlaatst ook nog zo'n show moeten doen en kan je mss daar wat inspiratie voor ons uit halen (mss enkele materiaal lijstjes posten)
        Jullie zien maar wat je'r mee aanvangt... in iedergeval : MERCI!
        Ahja nog iets : het is een gesloten evenement, niet commercieel dus (ni iedereen mag ier binnenvallen) mor vanuit de organisatie hoor ik tog da ze moving heads best zien zitten en hier niet "zot" van worden!
        (zijn ze overigens toch al )
        greetz[)]
        En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

Working...