Keuze controller

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Botjes
    • May 2004
    • 2

Keuze controller

Een belichtingsman van dorpstoneel wil professioneler.
    Het belichten van toneel is uitgebreid met jeugdmusical en spektakel met carnaval.
    Bestaande installatie bestaat uit 9 kanaals dimmerpack {zelfbouw Electuur) gestuurd door PC {RS232}.
    Deze dimmerpack bouw ik om met 3x Lite-Puter DX-404.
    Zo kan ik 9 kanalen met DMX aansturen {3x3 kanalen).
    Het zaallicht heeft ook DMX aanstuurbare dimmers {TDE}.
    Nu lijkt het me geweldig om ook scanners en moving-heads toe te passen {huren}
    Ik heb hulp nodig bij de keuze van een controller.
    Mijn oog is gevallen op de Light Desk Pro 136 van Showtec.
    8 kanalen dimmen en 8 scanners besturen op een controller.
    Wie heeft ervaring met de Pro 136 of heeft andere suggesties.
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Wat is je budget, want Showtec is een zeer goedkoop merk (en dat merk je in de kwaliteit). Als je wat geld te besteden hebt, kan je een veel betere en praktischere tafel uitzoeken.

Comment

• Botjes
      • May 2004
      • 2

Sorry vergeten te vermelden wat het budget is.
      Het budget is rond de 400 euro.[^]

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Ik denk dat je met jouw kennis/toepassing, prima toe kunt met een showtec controller. Kern in dit geval is wat je eraan gaat hangen. Showtec scans ga ik je zeker niet aanraden...Mijn advies; ga ze ergens bekijken, en beslis of ze voldoen aan jouw persoonlijk eisen. Moeilijk voor ons om dit op afstand te beslissen. Aan de controller zul je je niet zo snel een buil vallen, hiervoor is de electronica te simpel.

Belangrijk;
        - Doe je veel toneel, met getimede overgangen ?? DAN is de lichtcomputer wel erg belangrijk... Mooie fade-outs e.d. zijn niet mogelijk in de catagorie showtec... Eenvoudige effecten wel [8)]
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...