Hmm welke draad was mijn aardedraad

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Richnies2000
    • May 2008
    • 204

Hmm welke draad was mijn aardedraad

Deze foto kwam ik tegen op een ander forum...

lekker overzichtelijk en bovendien nog erg gevaarlijk ook,

en het ergste iemand wil hem nog na gaan bouwen ook !!

was een showtec psa161

• Lala
    • Sep 2008
    • 370

Heeft ie nu echt de 16A CEE vervangen voor 3 keer powercon? Wat is daar het nut van?

Comment

• GuntherM
      • Jan 2006
      • 163

Dit vraagt gewoon om mis te gaan vroeg of laat

Comment

• Richnies2000
        • May 2008
        • 204

Originally posted by Lala
        Heeft ie nu echt de 16A CEE vervangen voor 3 keer powercon? Wat is daar het nut van?

ja zijn antwoord was daarop niet overal hebben ze krachtstroom

en waarom hij die meter wou hebben nog lachwekkender

omdat hij dan kon zien wanneer hij met zijn geluid teveel gas zou geven

amps die erop zaten

2x synq pe-900 per subwoofer
        1x cerwin vega cv-1800 voor 2 tops

Comment

• Drumvogel
          • Nov 2004
          • 175

Er kan niks mis gaan. Zijn gewoon apart aangesloten. Maar waarom maak je geen losse spanning en ampรƒยจre meters? Is makkelijker dan zo'n bakje ombouwen.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Bestaat er een compacte PSU met scheidingstransfo's?
            laten we zeggen 4x 220v 16A

idd deze in vb is zoals het niet moet.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Kan nog veel gemakkelijker; ik heb in al mijn versterker racks een Blue4 power distributor, die is voorzien van 32A in, 32A out, 3 16A zekeringautomaten, 6 * WCD aan de acherzijde en 3 * WCD aan de voorzijde. Voor kleine gigs heb ik in een 32A contrastekker alle fases doorgelust en voorzien van een 3 aderig 220V kabel en stekker.
              Daarnaast heb ik nog een verloopje van 3*16A naar 3*32A en een power distributor van 3*63A naar 2 aansluitingen van 3*32A zo kan ik eigenlijk op iedere locatie uit de voeten en zit ik qua veiligheid altijd goed.
              Moet er alleen op letten dat ik niet teveel wil op een te kleine aansluiting alhoewel het verbazingwekkend is hoe hard je nog kunt op รƒยฉรƒยฉn enkele 16A groep.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by frederic
                Bestaat er een compacte PSU met scheidingstransfo's?
                laten we zeggen 4x 220v 16A

idd deze in vb is zoals het niet moet.
                Compact met een 3 fase 16 A scheidingstrafo
                Zie ook echt het nut niet in om een complete installatie achter een scheidingstrafo te hangen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Richnies2000
                  • May 2008
                  • 204

Originally posted by Drumvogel
                  Er kan niks mis gaan. Zijn gewoon apart aangesloten. Maar waarom maak je geen losse spanning en ampรƒยจre meters? Is makkelijker dan zo'n bakje ombouwen.

als je goed naar de bedrading kijkt zie je dat er wel erg veel blauwe draden zijn!

aarde en blauw heeft in dit zelfbaksel vaak dezelfde kleur

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

inderdaad, vanaf de powercons lopen de PE-draadjes in een blauwe kleur, tot een soort van ster-punt voor de PE, waar hij verder gaat als GeelGroen.

Maar onoverkomelijk is dit niet. Wel een reden tot afkeur, dat weer wel.

Verder vind ik het smoesje dat er niet overal kracht voorhanden is een beetje dom, je kunt dan gewoon een CE-vrouwtje pakken, en de drie fases vanuit 1 fase uit een 220 stekker voeden. Resultaat : max 1x16A, en geen 400V aan boord, maar dat wilde je sowieso al. Die powercon truc snap ik dus echt niet, het ombouwen en in elkaar zetten van dit gedoe kost meer dan een complete 2e unit.

En daar zal m de kneep wel zitten.

ben trouwens ernstig benieuwd of de AMP-schoenen wel de goeie zijn, de blauwe ( 2,5mm2) iso-AMP's zijn volgens mij niet makkelijk te verkrijgen voor de powercon-AMP-maat

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by MacGyverSounds
                      ben trouwens ernstig benieuwd of de AMP-schoenen wel de goeie zijn, de blauwe ( 2,5mm2) iso-AMP's zijn volgens mij niet makkelijk te verkrijgen voor de powercon-AMP-maat
                      Hangen bij Radio Centrum in Utrecht gewoon in het schap, heb ze zelf ook voor m'n powercons en speakons in m'n amprackjes zitten...
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by renevanh
                        Hangen bij Radio Centrum in Utrecht gewoon in het schap, heb ze zelf ook voor m'n powercons en speakons in m'n amprackjes zitten...
                        ook goeie diameter? ze zijn er in drie diktes, waarvan de goeie slecht te verkrijgen is..

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Originally posted by MacGyverSounds
                          ook goeie diameter? ze zijn er in drie diktes, waarvan de goeie slecht te verkrijgen is..
                          De 2,5mm2 ja. Die gebruik ik zelf ook altijd, anders passen m'n speakerkabel adertjes er niet makkelijk genoeg in
                          Overigens zie ik dat het doosje wat ik hier heb staan bij de Gamma vandaan komt (auto afdeling), maar is de 2,5mm2 variant.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by renevanh
                            De 2,5mm2 ja. Die gebruik ik zelf ook altijd, anders passen m'n speakerkabel adertjes er niet makkelijk genoeg in
                            Overigens zie ik dat het doosje wat ik hier heb staan bij de Gamma vandaan komt (auto afdeling), maar is de 2,5mm2 variant.
                            nope, het pennetje, de powercons hebben een 0,5mm pen, waar de standaard gamma de auto-industrieversie van 0,8mm is.
                            Gaat dus lekker loszitten, en aanknijpen is uit den boze.

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Ok. Weer wat geleerd.
                              Hier zitten ze overigens wel vast, maar dat kan een andere voorraad geweest zijn

Comment

Working...