Ervaringen Behringer EP2500

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundExperience
    • Mar 2005
    • 63

Ervaringen Behringer EP2500

Hallo ,

Ik ben vandaag aan het kijken geweest naar een Behringer EP2500. In de winkel vertelde de verkoper aan mij dat het een kopier is van de QSC USA versterkers.

Nou is mijn vraag aan jullie , zijn er mensen die er ervaring mee hebben. En ga ik erop vooruit ( ik daai momenteel met een dap p800 oud model serie versterker )

Het nadeel hiervan is dat die al veel te snel clipt.

Met andere woorden raden jullie mij deze versterker aan JA of NEE ?

Mvg
    Albert

Ik heb gesearched naar dit onderwerp maar niet gevonden.
    Newbie
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

dan is je verkoper verkeert want het is een "copie" van de RMX-reeks.
    Een USA komt tenminste nog uit de USA [8D]

Comment

• SoundExperience
      • Mar 2005
      • 63

Maar is het kwalitatief goed spul of raden jullie me iets anders aan ???
      Newbie

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Alle waar naar z'n geld.Maar voor die รขโ€šยฌ300- kun je geen armoei lijden.
        Ik ben al een poosje in het bezit van een ep-2500 en die doet het leuk op een setje
        k-112 van DAP.
        Verwacht geen wonderen voor dat geld maar om mee te beginnen of voor erbij leuk spul.
        Blijft wel budget spul zoals DAP en T-amp maar ook met die laatste kun je leuke resultaten bereiken voor weinig centen.
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• Bastisito
          • Sep 2004
          • 185

Wij hebben ook met de EP serie van Behringer gewerkt en ze doen het, maar daarmee is ook alles gezegd. Een enorm minpunt vind ik toch wel dat als je de versterker uitzette hij de condensatoren begon te ontladen OP je speakers! Dit kan echt niet door de beugel vind ik. Verder vind ik de cliplimiter ook niet echt goed te noemen, hij doet het wel, maar is wel duidelijk hoorbaar. Als je toch kijkt in dat budget kun je naar mijn mening beter kijken naar de Palladium serie van Dap. Ook geen technische hoogstandjes, maar wel beter dan de EP serie van Behringer (vind ik dan).
          Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

als de behringer al een kopie is van een of andere qsc reeks dan is het zeker niet van de usa reeks. die dingen zijn al oud en zijn helemaal anders opgebouwd als zo een behringer. zo een behringer is dan eerder een kopie van een of andere qsc rmx versie...

en je kan eewig over die versterker door blijven lullen, maar voor het geld wat die kosten moet je er niet mee omgaan als met dezelfde versterker maar dan bv van qsc. dat prijsverschil is mss groot, maar het moet ergens zitten. natuurlijk betaal je ook naam, maar daar mag je dan ook wel wat van verwachten uiteraard. bedrijfszekerheid, betrouwbaarheid, duurzaamheid, service van je dealer!!! en laat dat bij behringer nu juist niet zo goed zijn[V]

mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• SoundExperience
              • Mar 2005
              • 63

Ik heb nu een DAP p-800 maar vind dat juist helemaal niks. Verder heb ik een StageLine sta-160 en een dap a-400.

citaat:Geplaatst door Bastisito

Wij hebben ook met de EP serie van Behringer gewerkt en ze doen het, maar daarmee is ook alles gezegd. Een enorm minpunt vind ik toch wel dat als je de versterker uitzette hij de condensatoren begon te ontladen OP je speakers! Dit kan echt niet door de beugel vind ik. Verder vind ik de cliplimiter ook niet echt goed te noemen, hij doet het wel, maar is wel duidelijk hoorbaar. Als je toch kijkt in dat budget kun je naar mijn mening beter kijken naar de Palladium serie van Dap. Ook geen technische hoogstandjes, maar wel beter dan de EP serie van Behringer (vind ik dan).
              Newbie

Comment

• Bastisito
                • Sep 2004
                • 185

Ten opzichte van een P800 zal het niet zo veel vooruitgang zijn (eerder achteruitgang).

Comment

• SoundExperience
                  • Mar 2005
                  • 63

Het gaat om dit model p800

Het nieuwe model is nog beroerder. Verder vraag ik me af dan waarom er zo veel mensen zijn die die versterkers gebruiken. Verder ben ik ook niet gewend van behringer dat ze minder presteren dan dap. Verder is het vermogen van deze versterker ook groter van vermogen.
                  Newbie

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Waarom persee dan overstappen op Behringer? Er zijn toch zat andere OEM-merken die ook niet slecht presteren?

Comment

• Bastisito
                      • Sep 2004
                      • 185

De eerste versterker die in de buurt van je budget komt en echt een vooruitgang zal zijn is de V3000 van American Audio. Die doen het heel erg goed voor het geld wat je ervoor neerteld.

Comment

• SoundExperience
                        • Mar 2005
                        • 63

Omdat ik met de bird ibis serie draai en ik wil eens alles uit mijn boxen halen. Dat gaat dus niet met die dap spullen.

Verder had mijn dealer die mooie ep2500jes staan. Met een groter vermogen en betere kwaliteit ( denk ik dan ) Verder zijn ze ook maar 360 E wat niet duur is voor zo'n versterker.

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Waarom persee dan overstappen op Behringer? Er zijn toch zat andere OEM-merken die ook niet slecht presteren?
                        Newbie

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

in de reeks Behringer/Qsc/Show/... ga ik voor de Show-modellen! Draaien er hiervan 2 al 1.5 jaar in een danscafรƒยฉ zonder problemen. Enkel af en toe wat uitblazen, maar dat moet je met elke versterker.

Comment

• SoundExperience
                            • Mar 2005
                            • 63

Show ???? Nog nooit van gehoord. Heb je ergens een link waar ik die kan vinden ???
                            Newbie

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

Ga eens kijken naar de Phonic Professional Max1500 en de Max2500 amp, draai er al jaren mee en nooit problemen mee gehad. De RMX serie is gemaakt bij Phonic en de Max serie is een eigen kopie daarvan.
                              groetjes
                              Boi
                              groetjes

___
                              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...