advies subjes

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pluzz
    • Aug 2004
    • 72

advies subjes

k ik wil binnekort 2 subjes en een nieuwe versterker aanschavven en ik vroeg me af of jullie mij advies kunnen geven ik zat zelf te denken aan het volgende:
    2 maal -> Behringer B1800X a 254,00
    en als versterker de Boost PX-1600 a 255,00

wat dus samen een bedrag van 763 wordt wat eigenlijk al over mn budget is van 700 euro..

kortom zijn er mensen die slechte ervaringen hebben of voor dit geld een beter setje weten?
    (ik ben lowbudget dus kom niet met die als je nog even doorspaart dan.. tenzij het echt nuttig is natuurlijk :P)
    je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Ik ken die behringers niet, maar juist daarom denk ik niet dat ze zo super zijn, 'vrijwel' alle behringer producten die acceptabel zijn heb ik al wel eens voorbij zien komen.
    Als jij 2e hands een mooie sub van een goed merk koopt voor rond de 500/600 euri, en nog met het geld wat je over hebt (250 oid) op zoek gaat naar een redelijke 2e hands versterker, en er later nog zo'n zelfde sub met amp bij koopt (als ie bevalt natuurlijk) heb je een leuker setje subs, en 1 goeie sub geeft kan veel meer voldoening geven dan 2 slechtere subs. Sub kan fantastisch mooi zijn, maar als ze slecht zijn, kan het het meest irritante zijn wat er is...
    De groeten => Micha

Comment

• pluzz
      • Aug 2004
      • 72

ok, je hebt inderdaad een puntje, ik neem aan dat je ook wel een aantal subjes in je hoofd hebt die wel goed zijn?
      je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

• Bastisito
        • Sep 2004
        • 185

Ik zie de Behringer subje toch vrij vaak voorbij komen. Acceptabel zijn ze zeker te noemen. Zelf zou ik eerder (in dezelfde prijsklasse) voor de DAP AX15b of AX18b gaan.
        Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

of vor de VIBE18S ( kost wel een stukje meer maar ook VEEL MEER kwaliteit )
          Prijs is bij goed zoeken rond de 362,00

Wat ook een leuke optie mss is is Omnitronic BX1850 ( 600W 8ohm ) deze kost rond de 125 eurie

Heb zelf pas de 18" hoorngeladen kast gehad PRijs rond de 165,00 )en moet eerlijk bekennen dat het geen foute speaker is veel druk in het laag. alleen de kast is niet erg stevig gebouwd. Heb met spanbanden de trillingen wat beperkt. Maar op zich een goede speaker.

Zeker voor het geld ! Volgens mij zit er dezelfde 18" speaker in in die BR deze kan echt wel wat vermogen hebben.

Comment

• pluzz
            • Aug 2004
            • 72

die 18" heb je een link met de specs?
            ik kan namelijk nergens wat info vinden over die subjes

(en ik had in eerste instantie voor de beringer subjes gekozen omdat ze wel redelijk worden aangeschreven als goed geluid voor een lage prijs)

damn als dat dat echt 600 watt rms is bij 8 ohm dan heb ik een dure versterker nodig :S

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

zalwel 600watt max/peak zijn
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

citaat:damn als dat dat echt 600 watt rms is bij 8 ohm dan heb ik een dure versterker nodig :S
                Lage tonen vreten energie! Als jij een mooie sub wilt hebben, heb je dus ook een mooie versterker nodig. Dit heb je nodig met 1 nette sub, maar ook met 2 behringers hoor...
                En nee, ik weet zo geen mooie subjes, zit daar niet zo diep in. Maar tipje: Veel muziekwinkels die ook PA spul hebben, hebben vaak ook 2e hands subjes staan, en omdat het 2e hands is zitten er meestal nogal grote verschillen tussen de subs (krijgen alle soorten aangeboden, niet dealer afhankelijk), dus misschien kan je een paar muziekwinkels inlopen, en alle 2e hands subjes gaan luisteren. Voordeel is dat de (meeste) muziekwinkels alleen subjes verkopen die er nog netjes uitzien, en ze vaak wel begrijpen dat je ze eerst wilt luisteren.
                De groeten => Micha

Comment

• pluzz
                  • Aug 2004
                  • 72

k ik zal eens opzoek gaan naar winkels hier in de buurt die ook 2e hands spullen hebben staan, voor zover ik de winkels hier in de buurt ken hebben ze het niet. maar wie weet

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

OMNITRONIC BX-18H 18"-Subwoofer

- Horngeladener 18" Subwoofer
                    - Leistungsfähiger Subwoofer
                    - Gewaltiger Schalldruck
                    - Sehr hohe Belastbarkeit
                    - Stabiles Holzgehäuse mit kratzunempfindlichem, schwarzem Filzbezug
                    - Ballwurfsicheres Metallgitter
                    - Als PA-Boxen und Beschallungsanlagen für mittlere bis große Diskotheken gut geeignet

Technische Daten:
                    - Belastbarkeit nominal: 500 W RMS
                    - Belastbarkeit Programm: 1000 W
                    - Komponenten: 18" Woofer
                    - Anschlüsse: 2 Speaker-Buchsen
                    - Empfindlichkeit: 94 dB (1 W, 1 m)
                    - Impedanz: 8 Ohm
                    - Frequenzbereich: 20 Hz- 1 KHz
                    - Maße (H x B x T): 630 x 950 x 630 mm
                    - Gewicht: 36 kg

Comment

• pluzz
                      • Aug 2004
                      • 72

ah die
                      ik heb ze ook zien staan ik vond ze alleen nogal lomp groot, en die ijzeren kap aan de bovenkant vond ik nogal appart, maar als ie goed bevalt ga ik m zeker in overweging nemen..

nog mensen die iets te melden hebben over de DAP RW-18B (http://www.verkoop.licht-geluid.nl/P...ductid=HLD3335)

ik heb namelijk ook een tijdje zitten denken om er daar 2 van te nemen.

Comment

• Dr. Edie
                        • May 2003
                        • 671

RW18b vind ikzelf ook prima, echter hoor ik heel soms mensen die ze kapot spelen. Een goede crossover met low-cut functie én limiter is toch wel aan te raden (altijd natuurlijk, maar...).

De Behringer B1800X heb ik al vaker gehoord, en zijn voor het geld gewoon prima. Het gewicht is prima te doen, de afmetingen vallen enorm mee, en ze gaan vrij aardig.

De Omnitronic subs ken ik beide niet, al lijkt de BX1850 mij meer speelgoed (vergelijkbaar met de Dap MC reeks). De Omnitronic BX1520 (geloof ik uit het hoofd..) met dubbele 15" speaker wél gehoord; het opgegeven vermogen kunnen ze prima aan, echter de gevoeligheid stelt niet voor. Voor de sub is wel van bass te spreken, 5 meter verder is het meeste al 'weg'. Daar zit dan ook het probleem, zoals ook in de specificaties staat; de BX1850 kan op 1 meter afstand maximaal 99 dB behalen.

De AX15b ook al vaker gehoord, ook gewoon prima voor het geld. Ze dragen niet heel erg ver, maar dat is in veel situatie's ook helemaal niet nodig. Prima om in zaaltjes e.d. mee te spelen dus. Wil je ook ermee naar buiten; kijk dan voor wat krachtigers, hoorngeladen.

De AX18b eenmaal gehoord, ging een stukje dieper dan de AX15b maar miste de 'punch/maagbassen' wel, dit zijn slechts bevindingen, en heb ze niet naast mekaar gehoord.

De RW18b, alsook de Behringer BX1800 en de AX15b kan ik allen aanraden, met de Omnitronic nóg geen ervaring (komt wel binnenkort ).
                        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJP-BIM
                          • Jan 2004
                          • 289

Ik heb zelf de rw-18b, en inderdaad na een jaar trouwe dienst naar de speakerhemel,

ik heb er nu 2 RCF speakers inzitten, en het geluid is zeer verbeterd
                          bimshowequipment.nl

Comment

Working...