Redelijke speakers rond de 100-150 euro

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MekZ
    • Oct 2008
    • 7

Redelijke speakers rond de 100-150 euro

Hallo, ik zoek redelijke speakers van rond de 100-150 euro. Ik heb nu HQ Power VDSG10 van 10" 400Watt (Velleman), maar daarvan gaat telkens de tweeter stuk die ik al 4 keer heb gerepareerd. Dus ik zoek iets rond de 100-150 euro wat degelijk is en niet gauw kapot gaat, ongeveer 500-600 watt.
    Wat geven jullie mij als advies?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Redelijk is nog te doen maar daarbovenop ook nog eens 500 tot 600 Watt รƒยฉn ook nog niet rap kapot gaan? Het antwoord zal hier waarschijnlijk unamiem op luiden: doorsparen.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by laserguy
      Redelijk is nog te doen maar daarbovenop ook nog eens 500 tot 600 Watt รƒยฉn ook nog niet rap kapot gaan? Het antwoord zal hier waarschijnlijk unamiem op luiden: doorsparen.
      mmm, krantewijk nemen...

Comment

• MekZ
        • Oct 2008
        • 7

Originally posted by MacGyverSounds
        mmm, krantewijk nemen...
        Da's niet meer nodig bij Jumbo is wel genoeg..
        Maar kunnen jullie geen advies geven? Dan rond de 500 watt, degelijk spul maar niet duur

Comment

• tididi
          • Aug 2001
          • 352

Originally posted by MekZ
          Maar kunnen jullie geen advies geven? Dan rond de 500 watt, degelijk spul maar niet duur
          misschien moet je ook aan een andere versterker denken
          als je elke keer je speakers opblaast
          draai je te vaak in de clip en daarom je speakers naar de ratsmedee!
          .
          p.j

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Als je even goed nadenkt moet je toch weten dat dit onmogelijk is , dit bestaat gewoon niet .
            Als je maar een klein bedrag hebt om te besteden moet je ergens inleveren en dat is in degelijkheid en kwaliteit.
            VB : ik wil een porsch maar ik heb alleen maar een bedrag voor een 2 PK
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by MacGyverSounds
              mmm, krantewijk nemen...
              dan toch maar die krantewijk erbij...

misschien kun je dan een stel 2ehands EV-sx-en ergens vandaan peuteren voor 500 euri...

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Ik kan jou degelijk spul adviseren van 500 watt met een naverwante prijs of spul dat jouw prijs gaat halen maar bij lange na niet jouw wensen.

Kortom, nee wij kunnen je geen goed advies geven op deze basis. Andere voor mij geven gewoon hetzelfde antwoord en na mij volgen er vast nog meer. Denk als je realistisch advies wil hier op een PRO forum je toch je doelstelling zal moeten aanpassen want nu slaat dit topic behoorlijk de plank mis hier.

Comment

• MekZ
                  • Oct 2008
                  • 7

Originally posted by tididi
                  misschien moet je ook aan een andere versterker denken
                  als je elke keer je speakers opblaast
                  draai je te vaak in de clip en daarom je speakers naar de ratsmedee!
                  .
                  In een winkel werd ook al eens meteen gevraagd of ik een Hifi versterker had, ik had gevraagd hoe het kan dat mn speakers telkens als een gek beginnen te kraken. Ik heb dus een Hifi versterker, moet een buizen hebben.. Wat raden jullie me dan aan? (Heb er zowieso toch nog eentje nodig).

Comment

• MekZ
                    • Oct 2008
                    • 7

Een vraagje erbij, een maat van me heeft een van mijn speakers voor de grap uit elkaar gehaald, nu kwam ik erachter dat hij de woofer leuke gaatjes heeft gegeven, ik heb hem naar huis gestuurt en ik wil nieuw spul van hem.. Is het mogelijk dat ik er een iets betere woofer in gooi? Het is nu 10" ik weet niet of het uitmaakt als ik er een iets betere 12" in wil gooien? waarschijnlijk wel, maar maakt het met een ander merk/soort ook uit hoeveel weerstand erop zit enz.? Hier zit nu 8 Ohm op.

Comment

• mvdmeulen
                      • Aug 2007
                      • 137

ik denk het wel
                      probeer maar eens een 12 incher in een 10 inch gat te frotten
                      Met vriendelijke groet,
                      Mark van der Meulen

Comment

• Big Bang
                        • Apr 2008
                        • 652

De beste speakers in het budget van 100-150 euro per stuk zijn imo nog altijd de DAP k-112. Ook voor verhuur bedrijfjes ideaal voor sportveldjes e.d. (niet als serieuse top).
                        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by Big Bang
                          De beste speakers in het budget van 100-150 euro per stuk zijn imo nog altijd de DAP k-112. Ook voor verhuur bedrijfjes ideaal voor sportveldjes e.d. (niet als serieuse top).
                          De vraag is : "" ik zoek iets rond de 100-150 euro wat degelijk is en niet gauw kapot gaat, ongeveer 500-600 watt. ""

Dus de K-112 kan je meteen al vergeten .

sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Je hebt gelijk sis. Maar wensen en budget komen in dit geval niet overeen. In dat geval is optie A) al genoemt, namelijk het bijstellen van het budget. Optie B) is het bijstellen van de wensen en daar gaf ik zojuist een suggestie voor.
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• tididi
                              • Aug 2001
                              • 352

In een winkel werd ook al eens meteen gevraagd of ik een Hifi versterker had, ik had gevraagd hoe het kan dat mn speakers telkens als een gek beginnen te kraken. Ik heb dus een Hifi versterker, moet een buizen hebben.. Wat raden jullie me dan aan? (Heb er zowieso toch nog eentje nodig).

waarom een buizen versterker ?
                              wat doe je ermee
                              gitaar versterken ofzo?
                              hifi zker dumpen en ga voor een goeie amp die twee keer zoveel vermogen heeft dan je speakers
                              dit voorkomt clippen en het vernietigen van je tweeters.

zoek maar eens op het forum naar clippen van versterkers.
                              p.j

Comment

Working...