1 Laptop 2 Versterkers 4 boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dennis1234
    • Jul 2009
    • 1

1 Laptop 2 Versterkers 4 boxen

Hallo,
    ik ben in het bezit van 1 versterker 2400 watt een mengpaneel Mischpult HOLLYWOOD MX-22 2-Kanal, schwarz, en een versterker 2800 wat en boksen met voldoende vermogen hiervoor nu is mijn vraag in mijn mengpaneel zitten 2 aan sluitingen line 1 phono 1 en line 2 phono 2 plus een waar ik me laptop op aan kan sluiten kan ik nu de vesterker in line 1 doen en de andere in line 2 en achter die versterkers gewoon 2boksen per versterk zetten ?? of moet ik ze op een andere manier door verbinden ??
    ik hoor graag van julliee

mvg Dennis
  • Roelande
    • Jan 2009
    • 140

je versterkers op de line IN aansluiten zal weinig uithalen.

een mengpaneel ontvangt signalen van cd spelers, laptops, platendraaiers op de line/phono IN.

dus je mengpaneel heeft 4 ingangen,maar heeft slechts twee kanalen. Als je bvb line 1 selecteert heb je geen signaal op phono 1 en omgekeerd.

die signalen worden dan doorgestuurd naar je versterkers met de master OUT.
    nu kan je nog verschillende wegen op:

je hebt 4 fullrange speakers, 2 versterkers en 1 master out:
    je koopt een split kabeltje OF je lust je versterkers door (NIET JE SPEAKERS (=verlagen impedantie))

je hebt twee subs en twee fullrange speakers en een master out:
    je master out gaat een crossover in en van daaruit naar je twee versterkers.

je hebt twee master outs: (betwijfel ik zwaar met een 2x2kanalig tafeltje)

elke out naar een versterker (evt een crossover voor de subs, je fullrange speakers spelen dan ook effectief op fullrange)

zo dat was een mooie uitleg. hopelijk nuttig

Roeland

PS: even uit nieuwsgierigheid: je hebt twee versterkers van 2000W+ in stereo, je hebt boxen die dit aankunnen (wat wel redelijk uitzonderlijk is) en toch weet je niet hoe je de boel moet aansluiten en daar nog eens bovenop zo een mini prutsmengpaneeltje
    Last edited by Roelande; 16-07-09, 21:27.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

En om alvast goed te leren waar je mee bezig bent (heel handig en vooral veilig): zoekfunctie gebruiken van dit forum.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Originally posted by dennis1234
        Hallo,
        ik ben in het bezit van 1 versterker 2400 watt een mengpaneel Mischpult HOLLYWOOD MX-22 2-Kanal, schwarz, en een versterker 2800 wat en boksen met voldoende vermogen hiervoor nu is mijn vraag in mijn mengpaneel zitten 2 aan sluitingen line 1 phono 1 en line 2 phono 2 plus een waar ik me laptop op aan kan sluiten kan ik nu de vesterker in line 1 doen en de andere in line 2 en achter die versterkers gewoon 2boksen per versterk zetten ?? of moet ik ze op een andere manier door verbinden ??
        ik hoor graag van julliee

mvg Dennis
        Duidelijk een Newbie,

Joh, zoek eens de manual op van je spullen en begin eerst eens te lezen.
        Moment dat je begint te lezen zal je zien dat al die letters woorden vormen met diverse hoofdletters, uitroep tekens en punten.
        Dat noemen we correct en duidelijk schrijven.

We willen best helpen maar je mag wel meer moeite doen...

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• RayM
          • Jan 2006
          • 742

boksen?
          me laptop?
          julliee?

Hoofdletters?

Heerlijk die stilte

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

[FONT=Verdana]
            Originally posted by salsa
            We willen best helpen maar je mag wel meer moeite doen...
            Zeg dat wel, de titel deed me toch even veel meer verwachten.
            Wat mij betreft hoort dit topic in het newbie-gedeelte, en zo'n uitleg ga ik dan ook geven:
            Vanuit je
            [/FONT][FONT=Verdana]laptop hoofdtelefoon-uitgang moet je naar je mengpaneel.
            Daarvoor koop je een
            [/FONT][FONT=Verdana]3,5mm jack naar stereo tulp kabeltje en deze sluit je aan op je LINE-IN gedeelte van je mengpaneel. Vanuit je mengpaneel uitgang, welke hoogstwaarschijnlijk gewoon ongebalanceerd stereo tulp-uit is, ga je naar je versterker. Dit doe je met een stereo tulp naar stereo xlr[/FONT][FONT=Verdana] of stereo tulp naar stereo tulp, afhankelijk van je versterker. Maar daar geef je (uiteraard...) geen info over.[/FONT] [FONT=Verdana]Vervolgens ga je van deze versterker doorlussen naar de volgende versterker. Dit doe je -wederom afhankelijk van de aansluitingen- met een stereo tulp naar stereo tulp of een stereo xlr naar stereo xlr.[/FONT]
            [FONT=Verdana][/FONT]
            [FONT=Verdana]Houd je verder ook rekening met de aanschaf van een eventuele crossover?[/FONT]
            [FONT=Verdana][/FONT]
            [FONT=Verdana]Mvg,

Teun
            [/FONT]
            [FONT=Verdana]
            Ps. Tussen laptop en mengpaneel is ook nog een externe geluidskaart of iets dergelijks te plaatsen. Daarnaast zijn de kabels in alle soorten, maten en prijzen en kwaliteit leverbaar. Al maakt dit beide voor jou geen bal uit ben ik bang. (uitgaande van spelling, jargon, producten, eerste indruk...)
            [/FONT][FONT=Verdana]Nooit gedacht dat ik ooit nog zo veel tijd zou steken in zoiets...[/FONT][FONT=Verdana]
            [/FONT]
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...