laser en rook

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stijnie34
    • Jun 2010
    • 41

laser en rook

Hallo,

Ik heb een vraagje, Ik heb een groene 30 mw laser die ik graag buiten zou willen gebruiken. ook heb ik een fogmachine: hurricane 1250 en nog een rookmachine: antari f40. Hoe kan ik er voor zorgen dat je buiten het effect van de laser goed ziet. want de rook wordt weggeblazen door de wind. heeft iemand hier een simpele en goedkope oplossing voor?

Super bedankt!

Lj Styn.
  • stijnie34
    • Jun 2010
    • 41

Zou iemand me kunnen helpen?

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Gewoon de rook tegen de wind inspuiten en continu spuiten en vloeistof kopen voor buiten gebruik.

Je kan ook een OILcracker kopen dan heb je echt rook buiten.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• stijnie34
        • Jun 2010
        • 41

hoe heet dat buitenvloeistof en waar kun je het krijgen?

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

30 milliwatt laser en buiten = kansloze missie.
          Doet het alleen leuk in zaaltje formaat grotere huiskamer en goed donker.

ps. beetje geduld kan geen kwaad! Mensen reageren vanzelf wanneer ze wat te melden hebben in deze discussie.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stijnie34
            • Jun 2010
            • 41

Sorry voor de haast, maar ik heb het morgen nodig maar bedankt voor de tip.
            Meer tips zijn altijd welkom!

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Originally posted by stijnie34
              Meer tips zijn altijd welkom!
              Okee, hier komt er nog รƒยฉรƒยฉn: begin de volgende keer OP TIJD met je voorbereiding (en je dus af te vragen of dat wat je bedacht hebt, in de praktijk wel uitvoerbaar is).

Groet, Rob.
              All of lifeรขโ‚ฌโ„ขs problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldnรขโ‚ฌโ„ขt, you need duct tape. If it doesnรขโ‚ฌโ„ขt move and it should, you need WD40.

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Tip: Laat dat ding thuis. Het KAN gewoon niet. Je kunt met een gratis led-zaklampje ook proberen fatsoenlijk het Witte Huis te belichten: Gaat je ook niet lukken.

Lasershow in buitenlucht betekent high power (2W+ in ideale omstandigheden, beter 5W+ en voor grotere shows 10W+), in combinatie met goede rookdekking (denk aan MDG achtige machines die langhangende rook, bestaand uit kleine deeltjes produceren en niet tussendoor opwarmen).
                Creating shows beyond Imagination

Comment

• rolanddeg
                  • Nov 2004
                  • 337

Zoals mijn gewaardeerde lasercollega hierboven ook al zegt: begin er niet aan, 30mW gaat helemaal niks worden...

Deze show heb ik in 2008 gedaan met 2x 1 watt groen en 1x 2,5 watt full color. Deze show kwam wel over, maar ik merkte wel dat deze vermogens minimaal waren voor dit festival. De lichttech en ik hebben behoorlijk op elkaar in moeten spelen om de lasers nog een beetje over te laten komen. Rookmachines waren 2x JEM Pro2000 en heel veel hulp van Aolus (griekse *** van de wind)

30mW laser in de buitenlucht zal niet veel meer worden dan wat irritant geknipper...

Comment

• SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

Originally posted by rolanddeg
                    30mW laser in de buitenlucht zal niet veel meer worden dan wat irritant geknipper...
                    {Cynisme aan}

Hoezo, met een 30mW laser kun je een piloot in een vliegtuig op grote hoogte verblinden, dus een lazershow moet je er ook wel mee kunnen doen

{Cynisme uit}

Sorry, liet me even gaan....
                    Last edited by SoundOfSilence; 14-06-10, 15:53.
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• stijnie34
                      • Jun 2010
                      • 41

nou jongens, Ik weet niet maar ik heb ook nog 2 rode 5 Mw lasers inimini dus maar die deed ik gister avond rond 11 uur even aan met 2 rookmachine's en een ventilator erbij, Nou het effect was nog aardig te zien. Best heeeeel aardig zelfs.

Dus ik ben benieuwd wat het wordt met de 30Mw.

Comment

• tha_dj
                        • Jan 2004
                        • 375

Ja, wij zijn ook HEEEEL benieuwd, dus als je foto's hebt van dit overweldigende effect dan denk ik dat een hoop bedrijven kleiner gaan ( om de kosten laag te houden )

Maar ff serieus...heb ook een stealth lasertje van 30mW gehad, maar 20 meter in het donker met rook was echt de MAX !
                        Hebben nu een 350mW RGY en die doet het leuk tot zalen van 40 meter, maar buiten !!!!
                        your light !

Comment

• Martijn de Groot
                          • Mar 2005
                          • 189

Ik word opeens zo gelukkig, het moet toch wel heel erg snel goed komen met de theatertechniek als bij de newbies en starters dit soort vragen over laser gaan komen. Tot nog toe leek het me duidelijk dat laser voldoende complex was, zowel qua techniek als qua regelgeving, dat het me leek voor de gevorderde te zijn bedoeld, maar dit gaat hele nieuwe perspectieven bieden. Ik zou willen voorstellen ook een rubriek voor stagiares in het leven te roepen (zijn geen newbies of starters, maar ook niet echt ervaren) en kan haast niet wachten wat voor vragen daar gesteld zullen worden.
                          Tegen de toppic starter zou ik willen zeggen, check de profielen van de mensen die reageren en neem de meest ervaren mensen serieus.(scheelt misschien nog een pagina gewijd aan deze nonsens)
                          Martijn de Groot
                          wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• pjadskop productions
                            • Nov 2008
                            • 128

Verbeter me als ik fout ben (en dat kan heel goed zijn )
                            Maar voor een 30mW lasertje (op papier dan nog, meet de echte output eens!) denk ik niet dat er zo een heel strenge wetgeving is en als dat toch zo zou zijn, moeten ze ook zo snel mogelijk een wet gaan maken voor gloeilampen, want de lichtsterkte zal wel overeenkomen .

edit: had het andere topic niet gezien, als hij ook niet eens de handleiding volgt, dan is het inderdaad een gevaarlijk gebruik van de laser

Het is, vind ik, geen verkeerde vraag voor een starter/newbie, en de reacties liggen allemaal op dezelfde lijn: dat gaat niet het effect geven dat TS hoopt dat het zal geven, daar is iedereen het over eens, dus maakt de achtergrond van de "reagerende" niet uit, het is dezelfde reactie als de pro's die reageren.

ps: je mag mijn profiel bekijken als je wil, maar ik ben zelf ook een newbie, heb alleen al wat praktijkervaring opgedaan bij "grotere" (lees: groter dan mij, fuiven tot 2000 personen, maar geen producties in het sportpaleis!) verhuurders, en daar heb ik toch al wat kennis kunnen opdoen
                            Last edited by pjadskop productions; 20-06-10, 10:18.
                            Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• T_Sound
                              • Sep 2009
                              • 267

Beste TS,

ik heb voor de gein een keer een laserworld el 80 g gekocht, voor een kroeg fuifje, gaat als een tierelier, in een kleine club, zal het ook best wel werken, maar een event als dit je gebruikt hier al groeter koppen als mac 250's (als het goed is), terwijl die al behoorlijk standaard zijn, dan ga je er toch geen 30mW lasertje bij hangen? Dat is als een Lamborghini verkoper die een fiat panda rijdt (als scheelt dat behoorlijk in de kosten).

Maar goed, dit is al meerdere keren gezegt, wat betreft rook doe je langer wilt laten hangen, ik ga het niet over je rookdozen zelf hebben, maar er is wel een goekope oplossing, misschien niet de beste voor je rookdozen, maar als je een scheut dreft met je vloeistof mengt, dan blijft het in ieder geval langer hangen en het wordt er een stuk dikker van.

Zoals ik al zei, niet de beste oplossing (maar dat is het hele verhaal hier al niet), maar kan wel werken.

Groet Tinjo
                              Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

Working...