Nieuwe live mixer...

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurrikka
    • Jun 2009
    • 96

Nieuwe live mixer...

Hallo,

Ik ben opzoek naar een live mixer, ik heb de volgende criteria:[LIST][*]Min. 12 (het liefst 16) mono kanalen.[*]het liefst 19'' inbouwbaar.[*]Een effect processor zou ook wel leuk zijn.[*]Een ik ben wel opzoek naar een beetje kwaliteit[*]Mijn budget is ongeveer: 400 tot 500 euro.[/LIST]Ik had de volgende mixers al op mijn lijstje staan:

Behringer SX2442FX
    BEHRINGER: SX2442FX

Soundcraft EFX12
    Soundcraft - [Products]

Hebben jullie nog tips of weten jullie nog andere mixers?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
    Jurre Zijlstra
  • ajdeboer
    • Feb 2009
    • 198

Ha Jurre!

Er zijn al heel veel topics over een kleine, 19" mixers, dus spit die eens door.

Verder: binnen jouw budget zou ik 100% voor een Mackie mixer gaan, die zijn relatief goedkoop en zijn de best klinkende kleine tafels in mijn ogen.

Succes met je zoektocht.

Comment

• jurrikka
      • Jun 2009
      • 96

Ja zal ik eens doen. Ik zal nog even kijken naar een Mackie.

Heu!

Comment

• goldsound
        • Jan 2003
        • 429

Leuke keuze heb je gemaakt, zeker gezien je nieuwe handtekening
        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• jurrikka
          • Jun 2009
          • 96

Haha. Ik heb laatst met een hele kleine Behringer mixer geklooid, en klonk helemaal niet zo hele slecht. Alleen als je de gain helemaal openzette kreeg je wat ruis en door de effecprosessor. Maar ik denk dat dat wel redelijk normaal is in die prijsklasse mixers. Het enige nadeel aan Behringer is denk ik dat het spul niet heel erg lang mee gaat.
          Maar over die Soundcraft: ik heb even het forum rond gezocht en ben er achter gekomen dat het niet de beste mixer is die er te krijgen is. Dat is ook wel een beetje logisch als je kijkt naar de prijsklasse. Maar, waar is de mixer dan minder? Of werd de mixer daar vergeleken met zijn broers uit bijvoorbeeld de GB serie?

Oow... ik heb even gekeken naar Mackie... Ik heb niet heel veel in mijn prijsklasse kunnen vinden...

Comment

• maikelpal
            • Nov 2003
            • 61

Hoi ik gebruik nu al een paar jaar de Yamaha MG 16 6 CX, ik ben zeer te spreken over deze mixer.

De Yamaha MG 166 CX is een 16 kanaals mixer die is uitgevoerd met SPX effectprocessor. De mengtafel heeft 8 mono mic/line inputs, 2 stereo mic/line inputs, interne compressor op de mic kanalen, 2 stereo line inputs, 2 stereo aux returns, 3 stereo aux sends, 4 inserts, 2 groepen, low-cut filter, high-end microfoon pre-amps, 3-bands eq en 48V fantoom voeding.
            Last edited by maikelpal; 23-09-10, 19:07.
            mvg Maikel

Comment

• jurrikka
              • Jun 2009
              • 96

Dat zou idd een optie zijn, alleen heeft deze mixer eigenlijk een aantal kanalen te weinig. En als ik naar de versie ga kijken met meer mono kanalen kom ik weer boven mijn prijsklasse uit, het is niet heelveel maar toch. Ik heb me nog niet heel goed in deze mixer verdiept, wel vaak tegen gekomen bij het sneupen. Ik denk dat ik dat ook maar even ga doen.

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

zou ik, voordat ik ook maar 1 advies geef, eerst eens mogen weten waarvoor je het gaat gebruiken. En *** why?.... waarom wil je gebruik maken van een effecten processor op mixer als die van Behringer. Heb je al eens goed beluisterd wat het met de kwaliteit van het geluid doet!?

In de prijsklassen 400/500 euro zit ik meestal te denken aan een mixertje van 6 kanalen. Waar nog iets van kwaliteit uit komt. Heb je daadwerkelijk zoveel kanalen nodig?

Vertel me eerst maar eens wat je er mee wilt gaan doen.
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Ik zou met dat budget de tweedehandsmarkt afstruinen....
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

dat sowieso, maar dan krijg je al helemaal ruis voor niks er bij. Wanneer je een tweedehandse Eurodesk uithaalt.

just my two cents
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jurrikka
                      • Jun 2009
                      • 96

Ik wil er wat kleine bandjes over laten spelen. En ik heb idd al gekenen naar 2e hands mixers maar er zit niet heel veel leuks tussen (voor hoever ik het zie). Weten jullie nog iets van 2e hands mixers of welke mixers ik goed 2e hands zou kunnen kopen.

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

fftjes kijken.....

2dehands doosjes:

Allen & Heath GL2000
                        Prijs: 600

Allen & Heath PA 20
                        prijs: 600

Yamaha Mixer MX12/4
                        prijs: ongeveer de prijsklasse

Mackie Onyx 1640 mixer
                        prijs: 950

Als ik zo even snel kijk, en dat is alleen al op deze site, dan heb je genoeg mixers. Genoeg om te vergelijken en te zoeken.

Comment

• jurrikka
                          • Jun 2009
                          • 96

Originally posted by dj-wojcik
                          fftjes kijken.....

Als ik zo even snel kijk, en dat is alleen al op deze site, dan heb je genoeg mixers. Genoeg om te vergelijken en te zoeken.
                          Bedoel je met 'en dat is alleen al op deze site' dat je die mixers op het forum hebt gevonden of op een andere site?

Comment

• jurrikka
                            • Jun 2009
                            • 96

Ik was even op marktplaats aant sneupen en toen vond de Mackie sr-24-4 vlz-pro.

Link: Marktplaats.nl > Mackie sr-24-4 vlz-pro - Muziek en Instrumenten - Mengpanelen

is dat wat? ik ga even met de aanbieder mailen over hoe het met de staat van de mixer is.

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

ja klopte die 3 had ik gevonden na 5 minuten zoekwerk op het 2dehands gedeelte van deze site. Dus het zijn er nog meer. En nog veel meer als je kijkt naar heuff, marktplaats en andere 2dehands sites.

Comment

Working...