Goede pa sub? Budget niet van belang!

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ramontijger13
    • Dec 2010
    • 43

Goede pa sub? Budget niet van belang!

wat is nou een goeie pa woofer geen budget maar een echte goeie kast om veel mensen mee aan te kunnen niet al te duur weet iemand er wat ?
    voor bijna alle muziek soorten
    buiten feesten zaal feesten
  • ultrakiller
    • Nov 2008
    • 67

Originally posted by ramontijger13
    wat is nou een goeie pa woofer geen budget maar een echte goeie kast om veel mensen mee aan te kunnen niet al te duur weet iemand er wat ?
    Misschien is de Adamson T21 wat voor je , speel je makkelijk een hoop volk mee.
    Adamson Systems

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Originally posted by ultrakiller
      Misschien is de Adamson T21 wat voor je , speel je makkelijk een hoop volk mee.
      Adamson Systems

Haha:P leuk gedaan. Maar dat kan TS denk ik niet betalen. Want hij kan ook niet eens het woordje goede typen.

Misschien kun je wat meer informatie geven?

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Ben het eens met Ultrakiller.
        Kijk ook eens naar de Funktion One F221 of de McCauley M421.

Zijn allemaal erg geschikt voor de gemiddelde 13-jarige. Prima voor een drive-in of zo. Ook qua prijs, prima te doen.

Mvg,

Teun
        uวษฟษฟษสŒว6ษฏo sฤฑ ส‡sสžวส‡ วzวp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Bedoel je met niet al te duur een DAP budget of een Vision Acoustics budget om er maar eens twee volledig willekeurig te noemen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hardstyle
            • Jan 2010
            • 427

Zit dat kind niet zo te plagen, vraag gwn precies: wat is je budget?

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by hardstyle
              Zit dat kind niet zo te plagen, vraag gwn precies: wat is je budget?

100 euro! Goed he! Heb ik helemaal zelf bij elkaar gespaard

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1087

Originally posted by ramontijger13
                Ik denk dat de enige sub die hier echt aan voldoet een hele goede is (bv de Adamson T21) die vervolgens direct bij de TS voor de deur van da vrachtwagen valt...

@TS: zoek de uitdrukking 'alle waar naar zijn geld' eens op!

@lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Hallo Ramon,

Zoals je in de bovenstaande reacties leest is er enige verwarring ontstaan door jouw vraagstelling.

Bij speakers is het doorgaans de combinatie van enerzijds: prijs/kwaliteitsverhouding en anderzijds:
                  Voor hoeveel personen ga je aan de gang?

Voor een PA grofweg bedoeld voor meer dan 100 personen kom je doorgaans niet weg met 1 subkast.
                  Uiteraard komt er zometeen iemand met een 3*18" sub waarmee je dat makkelijk laat wapperen, maar die is dan vaak weer niet in verhouding tot de topkasten die je gebruikt.

Vandaar dat je vraag lastig te beantwoorden is zonder een duidelijker referentiekader, oftewel: meer info!

- Spelen de Euro's een rol, meestal wel, binnen welk budget moeten de adviezen passen?
                  - De sub zal gecombineerd gaan worden met topkasten, welke, welke aantallen, noem merk, type en aantal en de adviezen worden gerichter!
                  - Heb je al versterkers voor je toppen, wellicht ook al voor de sub? Ook hier weer: mark, type, aantallen!
                  - Processing: spreekt voor zich.

Kortom: toelichting is gewenst, anders blijft men hele nette A-merk Sub's adviseren waar je waarschijnlijk helemaal niet op zit te wachten.

oja 1 Naam van het onderwerp aangepast,
                  oja 2 Naar het juiste forum onderdeel verplaatst.
                  Last edited by moderator; 10-02-11, 06:35.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Wederom hulde voor de moderator.

Telkens weer de beheersing, tijd en moeite opbrengend om een degelijk antwoord te schrijven.

Ik ben echter wel van mening, het valt me steeds meer op dat er meer mensen komen en maar snel willen vragen en horen! Zelf niet de moeite nemen om zelf een beetje onderzoek te verrichten, moeite willen menen om tot een antwoordt te komen. Luiheid misschien wel.

Is het niet verstandig om, wanneer iemand zich aanmeld, een bevestigngsmail wordt verzonden met een aantal basis regels hierin vermeld? Houdt men zich hier niet aan, dan worden A de topics snel gesloten, B verwijdering van het forum, want er wordt NUL moeite genomen.

zomaar even een gedachte.
                    Krijgen we ook een stuk minder ergenis van telkens weer de "domme" antwoorden op niets betekende en bekende vraagstukken.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Richnies2000
                      • May 2008
                      • 204

Originally posted by MusicXtra
                      Bedoel je met niet al te duur een DAP budget of een Vision Acoustics budget om er maar eens twee volledig willekeurig te noemen.
                      vision accoustic budget kan je best wel leuke kastjes mee krijgen

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Aangezien zijn anderen topic, over een behringer sub. Denk ik dat hij meer de richting in gaat van dap, behringer ect....
                        Natuurlijk is de vraagstelling niet echt juist. En te weinig informatie mee gegeven om enige redelijke discussie te voeren. Dus over het discussiepunt " het beste subwoofer" laat ik me dan ook niet uit
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

De keuze van een sub (woofer) heeft veel te maken met de topspeakers die aanwezig zijn. De combinatie moet elkaar aanvullen.

Zonder de info over de top speakers kun je hier geen info geven.

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

4-Acoustic FCS218BP?

Erg tof subje voor de prijs (900,-)
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• ramontijger13
                              • Dec 2010
                              • 43

ik heb behringers gevonden ik kan kiezen uit de oude versie B1800X 18 inch sub 2 x en de nieuwe B1800X PRO 18 inch 2 x dus mijn vraag is wat is de beste keuze is die nieuwe nou echt heel veel beter of maakt het niet uit

Comment

Working...