RCF ART 715 actief - 2x sub Dynacord Madras M18 Actief met elkaar verbinden?

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mosika
    • May 2011
    • 2

RCF ART 715 actief - 2x sub Dynacord Madras M18 Actief met elkaar verbinden?

Dag Leden,

Ik ben hier nieuw en ik heb het volgende:

- 2x top RCF ART 715 actief
    - 2x sub Dynacord Madras M18 Actief

Zou ik de toppen van RCF met de subs van dynacord kunnen verbinden met XLR????

Ik hoorde van een vriend dat dat niet kon, je krijgt alleen rommel uit de toppen, tenzij er een filter in de subs van dynacord zitten.

Wie kan me hierbij helpen, en graag een duidelijke uitleg van de verbindings mogelijkheden.
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Dat werkt gewoon.

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

Ik denk we krijgen een belangrijke mededeling dat de wereld aan het vergaan is ofzo ... grijp alle redheads die je grijpen kan...

Is het iemand die 2 speakers wil doorverbinden

Belangrijk!!!!11111one: zorg voor een duidelijke topictitel
      Vitality Show

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by Roeltej
        Ik denk we krijgen een belangrijke mededeling dat de wereld aan het vergaan is ofzo ... grijp alle redheads die je grijpen kan...

Is het iemand die 2 speakers wil doorverbinden

Belangrijk!!!!11111one: zorg voor een duidelijke topictitel
        +1 (nog belangrijker... 10 tekens)
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Mosika
          • May 2011
          • 2

Wat ik bedoel met belangrijk:

ik heb binnenkort een optreden en ik heb die subs gehuurd, nu hoor ik van anderen dat het niet werkt omdat je bass krijgt uit de tops, dus geen goed geluid.

Ik dacht eerst er gaan 2 XLR kabels van de mixer naar de subs, en dan vanuit iedere sub een XLR naar de top.

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Het belang van de belangrijkheid is bij mij niet zo belangrijk.
            Je kan je sub en top gewoon doorlussen. Als je sub een highpass uitgang of je top een lowcut filter hebben kun je overwegen deze te gebruiken. Gewoon even testen en kijken wat je beter vind klinken.
            Daarnaast zijn we geen betaalde helpdesk dus eisen stellen aan de antwoorden doen we niet aan.

Edit: wat betreft het bas uit je top krijgen: dat is niet per definitie een probleem, enkel klinkt het misschien minder strak en je toppen zitten sneller aan hun max. Vandaar het highpass/lowcut verhaal. Als je nog een crossover hebt liggen kun je die er ook tussenhangen.
            Last edited by BJD; 10-05-11, 15:11.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by Mosika
              Wat ik bedoel met belangrijk:

ik heb binnenkort een optreden en ik heb die subs gehuurd, nu hoor ik van anderen dat het niet werkt omdat je bass krijgt uit de tops, dus geen goed geluid.

Ik dacht eerst er gaan 2 XLR kabels van de mixer naar de subs, en dan vanuit iedere sub een XLR naar de top.
              Heb je goed gedacht hoor! Gewoon doorlussen. Da's nu het leuke van actief..........
              Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Op de site van dynacord staat : internal crossover , 24dB/Octave, Linkwitz-Riley, 124Hz, positive polarity.
                Daar maak ik uit op dat de toppen maar vanaf 124 Hz gaan werken , dus zeg maar tegen je vriend dat de bassen mekaar niet in de weg gaan zitten.
                Actief is toch handig hรƒยฉ.
                vergeet je toppen ook niet te voeden , XLR alleen is niet voldoende .
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

Originally posted by sis
                  Op de site van dynacord staat : internal crossover , 24dB/Octave, Linkwitz-Riley, 124Hz, positive polarity.
                  Daar maak ik uit op dat de toppen maar vanaf 124 Hz gaan werken , dus zeg maar tegen je vriend dat de bassen mekaar niet in de weg gaan zitten.
                  Actief is toch handig hรƒยฉ.
                  vergeet je toppen ook niet te voeden , XLR alleen is niet voldoende .
                  sis
                  Dat kan ook een marketingvertaling zijn van het feit dat de sub tot 124Hz doorloopt, maar het gedeelte daarboven niet als XLR-uit is uitgevoerd.

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Goed iedereen heeft het al gezegd, gewoon doorlussen kan. Deze vraag had je natuurlijk direct bij je verhuurder neer moeten leggen. Je gaat iets huren zonder dat je weet of en hoe het werkt, rare jongens heb je toch op deze wereld. Bij deze verhuurder mag je ook een bepaald antwoord verwachten omdat je een betalende klant bent maar om dat zo op een forum van vrijwillgers te doen is wel brutaal.

Verder denk ik dat het BELANGRIJK is om lekker normaal te doen op een forum en titels te kiezen welke de lading dekken. Iedereen met een vraag vind zijn vraag misschien wel belangrijk maar dat is geen reden dat als titel te gebruiken. Als iedereen zijn topic zo gaat noemen kunnen we het forum wel sluiten omdat we door de bomen het bos niet meer zien.

Misschien dat je nog even de moeite kan nemen dit toch te doen, dank je wel.
                    Last edited by vasco; 10-05-11, 16:28.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Belangrijk, kom zeg!
                      Geheel met de vorige posters eens.

Dat woord is alleen toegelaten in een handtekening.
                      Ik meen van showband - daar is ie lekker .............
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• RonaldH
                        • Aug 2009
                        • 274

Kan iemand de titel aanpassen, anders blijft dit reacties opleveren.
                        Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by BJD
                          Dat kan ook een marketingvertaling zijn van het feit dat de sub tot 124Hz doorloopt, maar het gedeelte daarboven niet als XLR-uit is uitgevoerd.
                          Dat zou kunnen, maar het is dan wel niet duidelijk omschreven.
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Dan nog even een belangrijke (!) mededeling:
                            De naam van het onderwerp is aangepast naar eentje die beter de lading dekt.

Ik ga uit van jeugdig optimisme gecombineerd met onbekendheid met de werking van het J&H forum als oorzaak van de onhandig gekozen titel.

Wat me dan wel verbaasd is de wijze waarop mede forum deelnemers hierop menen te moeten reageren: gentlemen, get a life!
                            Doe iets aardiger, minder fel en het lezen van een onderwerp wordt een stuk aangenamer, echt waar.
                            Wilde ik toch niet onvermeld laten nadat ik EN het onderwerp heb verplaatst naar newbies ( daar hoort echt alles thuis wat je uit de handleiding van een product kunt halen) EN een passende naam heb gevonden.

Kusjes van modje...Of naar Nick en Simon!
                            Last edited by moderator; 10-05-11, 19:55.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...