Ik heb op het forum gezocht maar niks kunnen vinden vandaar deze vraag. Ze hadden mij wijs gemaakt dat je op een lengte van 15 meter truss ondersteund door truss towers maar 100 kg mag hangen, klopt dit, want ik vond dat wel erg weinig.[:I]
Truss Belasten
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Dat is nog steeds onvoldoende info ricardoke.
We moetten weten hoe de last verdeeld is over de truss en welk type en merk truss het is.
bv. 40 truss mag je zwaarder belasten dan 30 laat staan 20. en dik kan toch allemaal driehoek/triangle truss zijn..
graag meer info dusJe leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
En als je zo doorgaat met modderig binnen brengen van non-info
(truss heeft een merk en een type,
en dan kun je het zelf in de tabellen opzoeken)
Of we stellen duidelijke en konkrete vragen
en dan komt er meestal een dito antwoord
of we maken er een soort raad-maar-raak spelletje van en
dan gaat er al gauw een slotje op.
Dus probeer het nog maar een keer op een betere manier.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Met truss driehoek 30 mag maar een maximale overspanning van 12 meter gemaakt worden.
De vraag is dus, waar zet je je statieven. Voorts is de belasting buiten de statieven ook maar minimaal!
Eén advies: Andere oplossing zoeken.Comment
-
Paul, het spijt me zeer, maar je praat luchtvervuiling.
Zonder info over het te gebruiken merk en type truss (afmetingen van de delen maakt soms ook nog uit) kan je helemaal niet zeggen welke lengte er maximaal toelaatbaar is.
Wel kan je stellen dat er geen merken bij jou bekend zijn die een langere overspanning opgeven in hun berekeningen...
Meer echt niet!
Voor ricardoke: gezien jouw vraagstelling ben ik van mening dat het maximale gewicht dat jij in jouw truss mag hangen 0 kg is, maar dat is mijn eigen risoco analyse
"gewoon normale driehoektruss"....actie beste man! naam en type!Comment
-
Kijk Ralph, als we allemaal gebruik gaan maken van jou risico analyse-modellen, denk ik dat het riggen in Nederland een stuk veiliger wordt
Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
En da's een mooie afsluiter van dit topic!een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
Comment