Revisie Wind-Ups

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timedriver
    • Sep 2010
    • 144

Revisie Wind-Ups

Beste mede-forummers!

Onlangs heb ik twee zware (250kg / 5,70m) wind-ups op de kop getikt, die her en der wat aandacht nodig hebben:

- Sowieso een nieuwe kabel (de oude is aan het roesten)
    - 1 van de 2 lieren (al-ko 501) heeft een versleten rem, van beide zijn de rode kappen niet meer zo best
    - Beide hebben ze problemen met de veer die de 'haan' in de lier op spanning houdt.

Nu zijn de lieren nog gewoon leverbaar voor een 90 euro per stuk, dus op zoek gaan naar de onderdelen is waarschijnlijk al duurder, dan simpelweg 2 lieren te bestellen en de juiste hoeveelheid staalkabel.

Alleen, daar zit hem de kneep;

Is er iemand die me wat tips kan geven, op het moment dat je de staalkabel gaat vervangen? Natuurlijk moet de kabel van de juiste specificaties zijn, maar wat mij vooral zorgen baart is, hoe je deze precies in en uit de wind-up sleutelt. Ik heb er weinig zin in, dat ik straks de oude kabel wel mooi op de grond heb liggen, maar geen idee, hoe ik ze weer in de wind-up krijg... H

Ik kon het zo niet vinden met de zoekfunctie...
    I am a Timedriver!
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

Misschien handig om merk en type te vermelden.
    Verder lijkt me dat er gewoon een handleiding bij zo'n apparaat hoort te zitten. Daarin hoort te staan hoe je ze kan gebruiken/onderhouden/inspecteren.

Mocht blijken dat de fabrikant niet in staat was om een bruikbare handleiding te schrijven, dan kan je je afvragen of ze wel in staat zijn om een degelijk statief te bouwen.....

Comment

Working...