Mag iedereen zo maar een line array liften?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • I.T. drive in
    • May 2009
    • 352

Mag iedereen zo maar een line array liften?

Ik kwam laatst dit filmpje tegen op het www en toen vroeg ik me af of iedereen met behulp van dit ding zomaar line arrays mag vliegen.
    Er zullen vast wel cetrificaten voor zijn o.i.d. maar mag iedereen dat zo maar in zijn eentje doen, Dit is namelijk wel wat ze in de demo doen
    Last edited by moderator; 04-05-12, 11:17.
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Haha. zelfs een meisje van 50 kilo zonder veiligheidsschoenen (maar wel met nepnagels) kan het helemaal alleen !

Waarom werk ik dan nog altijd met zweetruikende, ongeschoren en boerende collega's
    Life is what you make it

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

linkje even aangepast zodat youtube direct zichtbaar is.

Waarom zou je een certificaat moeten hebben om een speaker omhoog te slingeren?
      Zo te zien is deze dame geen dagelijkse gebruiker ( nageltjes zien er dan anders uit) maar snapt ze prima hoe het werkt.

Bij heffen en hijsen is het de verantwoordelijkheid van de persoon die heft om dat deskundig te doen...Dat mag je verder zo vrij/strak invullen als je zelf wil.

@Rieske, kijk eens in de spiegel :-)
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

lekker muziekje! TOP plays Mezzoforte oid?

en draadloos en snoerloos geluid ! eindelijk..

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Bij ons zou dat dametje wel mogen komen de line arrays omhoog draaien.

Comment

• I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

Originally posted by moderator
            linkje even aangepast zodat youtube direct zichtbaar is.

Waarom zou je een certificaat moeten hebben om een speaker omhoog te slingeren?
            Zo te zien is deze dame geen dagelijkse gebruiker ( nageltjes zien er dan anders uit) maar snapt ze prima hoe het werkt.

Bij heffen en hijsen is het de verantwoordelijkheid van de persoon die heft om dat deskundig te doen...Dat mag je verder zo vrij/strak invullen als je zelf wil.
            Nou voor bijv. een line array te riggen in gewoon een truss moet dat geloof ik wel. Dus ik was benieuwd of dat met dit handige apparaat wel zo maar mocht.

Comment

• Kasper
              • Jul 2004
              • 171

Originally posted by MacGyverSounds
              lekker muziekje! TOP plays Mezzoforte oid?

en draadloos en snoerloos geluid ! eindelijk..
              idd Mezzoforte , nummer heet Garden Party (uit het hoofd) anders ff met zo'n app op je telefoon. Maar zo hip ben ik niet. Echt Frits Spits Anondspits nummer haha! ik denk 1988, zoiets

groet,

Kasper

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Originally posted by I.T. drive in
                Nou voor bijv. een line array te riggen in gewoon een truss moet dat geloof ik wel. Dus ik was benieuwd of dat met dit handige apparaat wel zo maar mocht.
                Kratje bier als je mij laat zien dat dat verplicht is! ...hiere in nederland dan he, van buiten/Belgenland heb ik geen verstand

@Mac, hoofd en bijzaak verhaal...

het gaat om de mogelijkheden om een paar array toppen omhoog te slingeren, niet om het bekabelen van een setje Lynx (?) kasten.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Zolang trussen nog met sjorbandjes of kabelliertjes boven mensen gehangen worden geniet ik gewoon van het uitzicht wanneer een leuke dame een line-array op aan het hangen is.
                  Doorgaans lopen er ook geen mensen onder een op deze manier opgehangen systeem.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

Originally posted by Rieske
                    Haha. zelfs een meisje van 50 kilo zonder veiligheidsschoenen (maar wel met nepnagels) kan het helemaal alleen !

Waarom werk ik dan nog altijd met zweetruikende, ongeschoren en boerende collega's
                    Misschien eens tijd om ook bij andere bedrijven te kijken? Zo hebben wij een hele charmante dame bij ons werken, die stiekem harder en sneller werkt dan de meer ervaren krachten. Alleen dan wel zonder nepnagels.

@ ********, meestal zijn de vloeren ook niet zo mooi schoon dat je erop wilt zitten.

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Zolang er niets gebeurt mag iedereen dit ophijsen en gebruiken...
                      Gaat het mis, dan.............. is het handig als je even op een papiertje hebt genoteerd wat je line-arraytje weegt, wat die truss-wup mag hijsen, en of er hier een daar nog wat keurmerken zijn ingeslagen...

Dat er niemand onder een line-array loopt lijkt me logisch, maar mocht het setje voorover kukelen omdat de boel veel te zwaar was... dan lijkt het me toch wel pijnlijk voor de mensen die daar staan met hun biertje... zonde.. al dat bier op de grond...

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Als de dame langer dan een minuut in het handboek gekeken heeft is ze voldoende opgeleid, en klaar is klara.

En ik ken GardenParty uit mn hoofd zo ongeveer, en ik hoor iets anders, een arrangement van een goeie chinees misschien...- EDIT : live versie, maar ok die is weer anders dan ik ken.
                        ReikjaFunk, volgens de weledele heer Maat - van de BVD ...

En ik weet niet wat ik met een vloer moet, maar okee..
                        Last edited by Gast1401081; 04-05-12, 18:58.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Het enige wat je altijd goed moet nazien zijn de veiligheidsvoorschriftten.

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Originally posted by frederic
                            Het enige wat je altijd goed moet nazien zijn de veiligheidsvoorschriftten.
                            Je trekt een zwarte broek aan, leatherman eraan.... en iedereen denkt dat je het weet...

Helaas

Comment

• I.T. drive in
                              • May 2009
                              • 352

En er geldt ook geen leeftijd vanaf 18 jaar ofzo?

Comment

Working...