PLASA Rigging Conferentie 2012

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

PLASA Rigging Conferentie 2012

Ik ga er toch een beetje reclame voor maken,
    want namens ARGH houden Roy Schilderman en ikzelf daar een presentatie.

En we zijn als Hollanders weer goed vertegenwoordigd,
    want ook Gertjan Brouwer van Frontline is een van de sprekers.

http://www.plasashow.com/whatson/story.asp?lz6lmp

Altijd handig om een hoop riggers bij elkaar hun kennis te laten delen.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Afgevaardigden uit UK, USA, Canada, NwZeeland, Duitsland, Nederland, Spanje, Portugal, Italie, Denemarken en ....

Een paar zeer interessante topics - waaronder
    1) de ontwikkelings-geschiedenis van de entertainment rigging sinds de jaren 60-70
    door een van de grondleggers ervan: Roy Bickel.
    2) de (zeer onduidelijke) regelgeving en het (nog veel onduidelijker!) toepassen van 'safeties' bij takels.
    3) de vooraanstaande positie die we in Nederland in een aantal gevallen hebben
    met de "rigging-inspraak" bij nieuwbouw en verbouw van evenementenlokaties.
    4) de behoefte om tot harmonisatie/standarisatie te komen van "de Regels en regeltjes"
    die bij elke grensovergang -zelfs binnen de EU - toch weer anders blijken te zijn.

De afwezigheid van Franse deelnemers is een beetje begrijpelijk - want die zijn "MonoFoon",
    maar dat er niemand uit Belgie (op zijn minst Vlaanderen) was, vond ik vreemd.

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

Helaas niet in de gelegenheid om uberhaupt naar londen af te reizen en te weinig (naar mijn zin) bezig met rigging het afgelopen jaar, maar kijk zeker uit naar een verslag (zoals die van 2011). Weet niet of zoiets nog in de pijplijn zit?

//oftopic:
      Zouden de Vlamingen dan toch bij Nederland willen gaan horen..

Comment

• Podium Verhuur
        • Mar 2012
        • 480

Zodra er iets in Nederland is heb ik zeker wel interesse en dan niet een bijeenkomst als bij Rolight. Maar ik heb al eerder een balletje opgegooid om deze juist aan de andere kant van Nederland te doen, maar dat is nog even afwachten.
        Last edited by Podium Verhuur; 16-09-12, 15:39.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

@ stainz:
          Koen en Roy waren bezig met een simpel(er) verslag.
          Want de afspraak PLASA gaat die voordrachten als PDF on-line zetten, meen ik.
          (Ben hard bezig om nog een literatuurlijst te maken bij mijn verhaal).

@ Podium Verhuur:
          Die dag bij Rolight vorig jaar had voor velen toch wel een 'wakkerschuddend' effect.
          En daarbij veel verhalen ook zeer informatief.
          Om in jouw forum-naam te blijven: Er zijn in de staging in ons land maar erg weinig mensen
          die zo'n goed verhaal-op-basis-van-kennis kunnen doen als Gino Spijkerman.
          En van iemand als Marc Hendriks van Prolyte is er in het Nederlandse taalgebied
          (dat zich uitstrekt tot de Antillen, Suriname en Zuid-Afrika) ook maar een.

Dat de Oosterburen iets meer van zich af zouden moeten bijten ben ik geheel eens.
          Maar om dat te doen zonder dat ze hun wettelijk opgedwongen BGV-VBG
          [BerufsGenossenschaftVersicherungsVerband] B*llsh*t mee nemen is niet zo simpel.
          Bij de Groot-Brittanezen waren/zijn het te vaak arrogante geoogklepte knoeiers,
          Bij de Duitse verzekeraars zaten/zitten te veel navelstarende pennenlikkers.
          Wie moet het anders/beter van de grond tillen?
          Fransen? LOL, dan moeten we alles in het Frans doen.
          Italianen? Eerst alles Silvio's eruit, is een 15-25% bevolkingsafname.
          Spanjaarden? Die zijn pas deze zomer wakker geworden - met een lege knip.
          Nederland? Alleen de VVEM zou dat in mijn ogen kunnen,
          maar alle andere clubs hier hebben veel te weinig "business-body".

Comment

• Podium Verhuur
            • Mar 2012
            • 480

Misschien heb ik mijn opmerking niet goed geformuleerd. De bijeenkomst is een zeer goed idee, alleen heb ik wat problemen de locatie/bedrijf, wara hij gehouden werd. En ik wil niet op een openbaar forum modder gaan gooien naar een bedrijf, dus laten we het er op houden dat wij een andere visie hebben over de manier waarop je met klanten hoort om te gaan.
            Dus is zou het verhaal van jou en meneer Spijkerman graag eens willen horen in een andere omgeving en dat had ik het bedrijf Controllux in gedachte. Zelfde soort bedrijf, maar met een andere gedachte gang.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Hallo Podium Verhuur,
              Er is niets dat Kuno of Enrico in Alphadorp of Hoofd a/d Rijn tegenhoudt om zulke dingen te organiseren.
              Je zult de (kennelijk niet jouw) vrienden in het Enschedese moeten nageven
              dat zij het op zich hebben genomen, om deze klus van de grond te trekken.

Praten is één maar doen is nog altijd twee.
              En hij die zonder zonden is, werpe de eerste modder.
              Gelukkig ligt ons land er vol mee - modder bedoel ik.

Comment

• Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

Laten we inderdaad hopen dat ze het snel eenkeer gaan doen, ben erg benieuwd naar jullie verhaal.

Comment

• Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

Als een stuk rijden jou tegenhoud om naar zo`n bijeenkomst te gaan, dan vraag ik mij af hoe het zit met de rest van jouw veiligheid.

Comment

• Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

Dat kun je je inderdaad afvragen, maar met mijn veiligheid gaat het prima hoor. Ik hou me aan de verkeersregels en leef de arboregels zo goed mogelijk na.

Maar volgens mij ging deze meeting niet over persoonlijke veiligheid, maar mischien heb ik het mis, ik ben er niet bij geweest. Jij kan daar misschien meer over vertellen, want ik heb begrepen dat jij wel bent gegaan.

Ik ben wel een beetje ontroert om het feit dat je zo in zit om mijn veiligheid. Pluim verdient.
                    Last edited by Podium Verhuur; 18-09-12, 11:17.

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Ik meen dat de voordrachten van vorig jaar bij Rolight gewoon online hebben gestaan.
                      Net zoals dat (uitsluitend voor de deelnemers in Londen?) voor de PLASA van vorig jaar en dit jaar zo was.

(Mijn bijdrage van dit jaar heb ik net in PDFs naar PLASA gestuurd
                      dus dat zal vast nog wel een week of twee/drie duren voor het van iedereen binnen is.)

Misschien kunnen Roy en ik onze pdf's ook wel op de ARGH web-site zetten...
                      tenslotte waren we daar allebei met een "ARGH-pet" op.
                      En als de PDF's van Rolight van vorig jaar nu verwijderd zijn
                      kan ik die vast ook wel bij ARGH op de website laten plaatsen.

Scheelt jou weer in de kosten - èn scheelt ook in de winst voor Shell, Esso, BP, enz.
                      En helaas (?) ook voor Jan-Kees de J. en zijn collega's die de tekorten, verliezen + bonussen(!)
                      van de bankiers+verzekeraars met ons belastinggeld moeten (???) "aanzuiveren".
                      Want als de accijns het niet opbrengt, gaan we via de hogere BTW wel Bloeden voor Bankiers.

Comment

Working...