DIN stekkers??

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bullet-77
    • Sep 2006
    • 17

DIN stekkers??

kan iemand mij wat meer informatie geven over de verschillende soorten DIN-stekkers en hun gebruik?
    thx
    BuLLeT
    It ain't a job.... It's a way of life
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

din stekkers... die 5 polige priegel dingetjes..

sja ooit was dat bijna standaard in de europese hifi wereld
    2 kanalen stereo heen, 2 terug en gezamelijke aarde(middelste van de 5). In mijn jonge jaren vaak aan zitten solderen. En dan had je altijd sluiting tusen 2 pennetjes

ik zie ze nu vooral nog op midi, op oudere analoge (0-10 v) dimmers en een enkele keer op een rookmachine (maar dat laatste is geen enkele standaard..)

CyberCow's (aka - midiot since 1984) MIDI Page
    MIDI makes use of special five conductor cable to connect the synthesizer ports. Curiously though, only three of the conductors are actually used. Data is carried through the cable on pins 1 and 3, and pin 2 is shielded and connected to common. Pins 4 and 5 remain unused. Not just any cable will suffice for the exactness of the MIDI system, either. MIDI cable is specially grounded and shielded to ensure efficient data transmission. This means that MIDI cable is a little more expensive than standard 5-conductor cable, but reliable data transmission is absolutely necessary for MIDI.
    ~Clearsound~

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

je hebt ook 8 polige din: gebruikt om analoge signalen vanaf de stuurtafel naar de dimmerpack door te sturen.

Voor de pinbezetting heb je verschillende vormen (o.a. van Zero 88, Pulsar)
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• Gitarist 62
        • May 2006
        • 278

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
        je hebt ook 8 polige din: gebruikt om analoge signalen vanaf de stuurtafel naar de dimmerpack door te sturen.

Voor de pinbezetting heb je verschillende vormen (o.a. van Zero 88, Pulsar)
        oops ja, inderdaad was btje slordige post van me: 5 pens din wordt voor zover ik weet NIET voor lichtsturing gebruikt. De 8 pens juist wel...
        Die is voor 6 kanalen met gezamelijke 0 en 1 kanaaltje voor constante spanning om de lichttafel van prik te voorzien

Oorspronkelijk was de DIN stekker 3 polig, voor mono toepassing, daarna kwam de 5 polige. Dan heb je ook nog 5 polig voor koptelefoon: de penbezetting heeft dan een X vorm

7 polig bestaat (bestond...) ook nog er zat ooit zo'n ding op de afstand bediening van de dia projector..

dan heb je nog de din-luidspreker stekker: ronde en platte pen

en er moeten er nog wel meer zijn..
        ~Clearsound~

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Enne,, mini-din voor bodypacks van Shure, en voor S-Video......
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

Niet dat het echt belangrijk is, maar DIN pluggen bestaan van 3 t/m 12!! polen en worden nog steeds gebruikt. Niet echt meer voor audio, maar in de industrie kom ik ze nog regelmatig tegen (of all places ja inderdaad)
            Groetjes hoor!

Comment

• michiel2
              • Apr 2005
              • 15

EN dan heb je ook nog eens microfoons die 5-polig din gebruiken...

Comment

Working...