Flightcase bouwen 19"

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • basb
    • May 2007
    • 13

Flightcase bouwen 19"

Ik ben gisteren al een topic begonnen, die is alweer gesloten
    ik was dus nog niet klaar,

Het hout (12 mm mdf) hebben we op school dat mag ik gebruiken.
    ik heb zelf bouwtekeningen gemaakt, en ben al begonnen.
    ik wil aleen ook nog weten waar ik het zwarte stof kan vinden om de case mee te bekleden.

kan dit topic open blijven voor als ik tegen een probleempje stuit of nog een vraag heb ?

bedankt, bastiaan
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Ik heb hier een keertje een setje luidsprekers mee bekleed.
    Meeste winkels waar ze geluidsapparatuur (deftige apparatuur, geen huiskamer stereotjes) verkopen, kunnen je dat stof wel leveren.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Bastiaan,

Je vraagt simpelweg naar de bekende weg!
      Wanneer je dan feed-back krijgt dan roep je heel snel dat dat niet is wat je wil.

Wat wij van je vragen is een pro-actieve houdig, dus zelf op onderzoek uitgaan.
      Zo'n beetje op dezelfde wijze als waarop je op school ook je kennis vergaard, door dus zelf te zoeken en niet de kennis die je wordt toegeworpen te absorberen ( jaren '50-'90 methode)

Zolang jij je openstelt voor de opmerkingen van andere deelnemers heeft het zin om op een discussie forum met elkaar van gedachten te wisselen.

Inhoudelijk: 12mm MDF: zwaar en kwetsbaar!
      MDF heeft de vervelende eigenschap dat het vocht absorbeerd. Ook wanneer er een tapijtje overheen ligt.

Een simopele multiplex plaat is ongeveer even duur, net zo goed te verwerken maar veel meer vorm vast!

Speakertapijt wordt in grijs en zwart verkocht. Iedere webshop die flightcase hardware verkoopt, verkoopt denk ik ook wel dit tapijt.
      Hier bij J&H in ieder geval wel...

Je hebt zelf bouwtekeningen gemaakt, wellicht leuk om die met andere te delen in dit onderwerp?
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

12mm, succes met je hernia!

Tapijt haal je gewoon even bij J&H.

Verder noem je in het andere topic "Gamma" hang en sluitwerk, inderdaad goedkoop maar hoe stevig is het dan?
        Je kist moet mee on the road en zal met minder kwalitatief materiaal een kort leven hebben. Moet je in de kortste keren weer een nieuwe bouwen. Wordt het toch net zo duur (of duurder) dan gelijk één kopen. Daarnaast is de appartuur die er in zit ook niet goedkoop. Valt je kist uit elkaar ligt het op de grond met (eventueel) het gevolg dat het kapot valt. Nog meer extra kosten omdat je nu wil besparen.

Misschien niet wat je nu wil horen maar over 2 jaar had je graag gehad dat je het advies van mensen had aangenomen. In elk geval succes met het bouwen, dat is altijd leerzaam.

Comment

Working...