zandgordijn ??

Collapse
X
Collapse
more_options-1
Latest Activity

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• rinus bakker
    replied
    Originally posted by Lynx
    Ga maar eerder uit van 250 / 300kg.
    Misschien dat Rinus zelfs nog zegt: doe die 300kg nog maar ff door de helft.

In de theaters bij mij in de omgeving is 250kg het meest voorkomende. De zaaltrek mag vaak wat meer hebben (750kg bij ons) maar jah... denk dat het publiek het niet zo fijn vind als het zand vanuit die trek komt :-)
    MAC gaat uit van de sterkste varianten...
    (in de Stopera is het zelfs 550kg - wow!)
    Maar helaas is 250 a 300 ook zeker geen uitzondering.
    En er zijn er genoeg bij waar zeker een zakje/kluit/klont aan zout bij die getallen mag.
    En het is natuurlijk onzin om het budget van deze klus met dat van KA te vergelijken.
    En zelfs die Anatevka zal heel wat meer aan pecunia beschikbaar gehad hebben.
    Sine quad non pecunia deliria furent illusio repetent. (ofzo)

Leave a comment:

• Lynx
    replied
    Originally posted by MacGyverSounds
    de trekken in Nederland mogen maar 500 kg ieders hebben
    Ga maar eerder uit van 250 / 300kg.
    Misschien dat Rinus zelfs nog zegt: doe die 300kg nog maar ff door de helft.

In de theaters bij mij in de omgeving is 250kg het meest voorkomende. De zaaltrek mag vaak wat meer hebben (750kg bij ons) maar jah... denk dat het publiek het niet zo fijn vind als het zand vanuit die trek komt :-)
    Last edited by Lynx; 06-07-11, 21:07.

Leave a comment:

• Lx1
    replied
    Vorig seizoen is er een nederlands gezelschap, ik weet helaas niet meer welk, op tour geweest met de voorstelling Anatevka. Daarin haden ze een prachtig zandgordijn, dat niet te lang duurde en waarvan de resten snel opgeruimd konden worde.
    Misschien de moeite waard om uit te zoeken Wie, Wat en Hoe ?

Leave a comment:

• Gast1401081
    replied
    Originally posted by btvmaarten
    Ik ben vorig jaar bij Cirque de Sollei geweest in Las Vegas de KA show waarbij ze een zandbak effect creeerden met fijne stukjes kurk. heel mooi effect, valt redelijk recht naar beneden en met een stofzuiger makkelijk op te ruimen.

ff out of the box denken;

neem twee trekken en maak in een lus doorzichtig plastic aan de twee trekken vast. maak de zijkanten dicht en laat door twee andere trekken een bak met zand over de volle lengte tussen de twee trekken met doorzichtig plastic het zand vallen. is het effect klaar dan trek je de twee trekken met plastic en al weg naar boven?

zo gezegd zo gedaan out of de box denkende.

succes
    gr maarten
    de trekken in Nederland mogen maar 500 kg ieders hebben, 12 meter breed is dat net genoeg ongeveer voor 7 seconden zandgordijn...

Weet je wat kurk kost op dit moment? Nog afgezien van het feit dat het geen ECO-keurmerk heeft...Bij KA kunnen ze dat een paar jaar hergebruiken, deze productie is eenmalig...

Ik zou iets met licht / projectie op een loshangend beige gaasdoek proberen, dat met een kleine slingermotor bewogen wordt.
    Kosten : frequentieomvormertje / motortje , met asymetrische as, proberen de eigenfrequentie van het doek te vinden, en een staande golf veroorzaken, beige licht er vlak voorlangs, en klaar is klara.

Leave a comment:

• btvmaarten
    replied
    Ik ben vorig jaar bij Cirque de Sollei geweest in Las Vegas de KA show waarbij ze een zandbak effect creeerden met fijne stukjes kurk. heel mooi effect, valt redelijk recht naar beneden en met een stofzuiger makkelijk op te ruimen.

ff out of the box denken;

neem twee trekken en maak in een lus doorzichtig plastic aan de twee trekken vast. maak de zijkanten dicht en laat door twee andere trekken een bak met zand over de volle lengte tussen de twee trekken met doorzichtig plastic het zand vallen. is het effect klaar dan trek je de twee trekken met plastic en al weg naar boven?

zo gezegd zo gedaan out of de box denkende.

succes
    gr maarten

Leave a comment:

• Stoney3K
    replied
    Originally posted by MacGyverSounds
    ik heb nog wel een 2ehands kerncentrale over.... mag je wel lenen..
    Moeten we hem dan zelf uit Japan ophalen?

Leave a comment:

• Gast1401081
    replied
    Originally posted by SoundOfSilence
    Zand wat uit de nok naar beneden moet ala (lijkt me erg lastig met te veel praktische problemen, maar goed), maareh...

Ben ik de enige die zich zorgen maakt over het nucliaire verhaal? Als zand moet vloeien moet atoomenergie vast stralen ;-)
    ik heb nog wel een 2ehands kerncentrale over.... mag je wel lenen..

Leave a comment:

• showband
    replied
    en dan nog de abdij en kleine kinderen samen in een voorstelling

Leave a comment:

• SoundOfSilence
    replied
    Originally posted by erik minnen
    De reden waarom er voor zand gekozen is door de regisseur, is omdat de voorstelling draait over een aantal typische kenmerken van de streek hier. o.a. een abdij, water en recreatiepark, nucleaire energie (kerncentrale) en de zandontginning. Maar er is natuurlijk een groot verschil tussen een idee van een regisseur en de uiteindelijke uitwerking ervan.
    Zand wat uit de nok naar beneden moet ala (lijkt me erg lastig met te veel praktische problemen, maar goed), maareh...

Ben ik de enige die zich zorgen maakt over het nucleaire verhaal? Als zand moet vloeien moet atoomenergie vast stralen ;-)
    Last edited by SoundOfSilence; 05-07-11, 09:11.

Leave a comment:

• showband
    replied
    out of the box denkend:

symbolisch een enorme fake zandloper aan een trek? Dan hou je midden maar een miezerstraaltje zand over.

Verdund grof zand geeft beter te hanteren modder wat je met veel water spoelt.

zilverzand, en veel minder, met forse lampen?

ik zou nog steeds zandkleurige strengen met een gewichtje nemen en die latten "glippen" het effect is goed, herhaalbaar en esthetisch net zo bruikbaar.

Leave a comment:

• laptop
    replied
    Ik denk dat dit een leuk idee is maar praktisch compleet onmogelijk.
    Dit omdat er in de voorgestelde bak op de grond maximaal 1,8m3 (2700kg) zand kan wanneer deze vol zit. nu zou deze ook nog maar eens half vol mogen worden. dat betekend dus dat er maximaal 0,9m3 (1350kg) zand naar beneden mag komen. Dit gerekend met mijn vorige post hier betekend dat er nog geen 3 seconden een vol zand gordijn is. Is dit lang genoeg ?
    Met het gewicht in de trekken zit ik zo zeer nog niet mee, Maar de echt serieuze hoeveelheid zand. Dit lijkt mij echt het probleem te worden...

Dus eerst de meest belangrijkste vraag:

1. Hoe lang moet dat zandgordijn volhouden ? en dan over echt de complete breedte ?
    2. Wat is je budget ? zand kost tegenwoordig ook al best iets.
    3. Al na gedacht hoe je zo`n hoeveelheid zand je zaal in en uit wil gaan krijgen ?

We wachten op je antwoorden

Leave a comment:

• erik minnen
    replied
    eerst en vooral hartelijk dank voor de reacties en opmerkingen!
    De reden waarom er voor zand gekozen is door de regisseur, is omdat de voorstelling draait over een aantal typische kenmerken van de streek hier. o.a. een abdij, water en recreatiepark, nucleaire energie (kerncentrale) en de zandontginning. Maar er is natuurlijk een groot verschil tussen een idee van een regisseur en de uiteindelijke uitwerking ervan. Het aanvankelijke idee is dat het zand in een lange bak die op de scene staat, zou vallen. En dat er dan kindjes in zouden spelen. dus we spreken over redelijk wat zand: de bak is 12m op 50 cm op 30 cm, er dan nog maar vanuit gaan dat deze half gevuld als al het zand erin gevallen is......
    Dus redelijk wat gewicht dat in de trekken zou komen te hangen. Ons theater is voorzien van 28 electrisch gestuurde trekken dus we opperden wel ergens met idee van een doek te hangen tussen 2 trekken, zoals Timo al eerder opperde. Maar dan misschien toch beter een stevige buis met goot en een kiep systeem......
    Iets waar ik nog niet echt bij stilgestaan had is idd het stof dat erbij komt als dit 7 m naar beneden valt: zowel voor decor/apparatuur als voor de toeschouwers op de eerste rijen.

in ieder geval stof tot nadenken dus ik hou jullie wel op de hoogte.

Ha, de reden waarom ik trouwens nu pas kan reageren, is omdat ik het de vorige dagen gewoon erg druk had en niet zozeer omdat ik de traditie van het nieuwe forum-gebruik in ere wil houden

Leave a comment:

• chippie
    replied
    Tja moet er nog zand zijn?

Leave a comment:

• Gast1401081
    replied
    verder vind ik ( overigens geheel in de traditie van het nieuwe forum-gebruik, blijkbaar) de TopicsStarter verbazingwekkend stil...

Leave a comment:

• axs
    replied
    Ik maak me idd ook ernstige bedenkingen bij de hoeveelheid zand die je hiervoor gaat nodig hebben! Ter vergelijking... al ooit eens op gelet hoeveel zand er al door een spleetje schuift van de klep van een vrachtwagen net voordat die begint met kippen... en dan heb je het over een breedte van 2.5m...

Leave a comment:

Working...