Welke actieve luidspreker? Mackie of Alto

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by Beckers Entertainment
    De 322 heeft op een 2" driver na verder niet zoveel verschil met de 312.
    Wanneer je de toppen alleen als topkast wilt gebruiken zou je het beste de 312 kunnen kiezen. De 322 zal bij gebruik zonder subwoofer toch een overheersend hoog hebben.
    Wil je later gaan uitbreiden met een setje subwoofers is de 322 wรƒยฉl interessant.

Bij deze vergelijking zou ik persoonlijk de Mackie links laten liggen.
    De 322 heeft absoluut geen overheersend hoog .
    Integendeel, deze is namelijk zeer goed in balans met de 12 "
    Ik heb hier de 525 en de 312 en de 322 staan, dus ik kan ze zeer goed vergelijken
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• BvE
      • Oct 2004
      • 385

Originally posted by Waveform
      D&B is natuurlijk wel meteen een stuk duurder. Bedoel je niet db technologies?
      Inderdaad, niet goed getypt

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Originally posted by sis
        De 322 heeft absoluut geen overheersend hoog .
        Integendeel, deze is namelijk zeer goed in balans met de 12 "
        Ik heb hier de 525 en de 312 en de 322 staan, dus ik kan ze zeer goed vergelijken
        sis
        Dan kom ik hier op terug. Het is al een behoorlijke tijd geleden dat ik de 312 in handen gehad heb. 322 hebben we momenteel in bezit en ik werk toch liever met een subkast erbij. Kan natuurlijk een mening zijn. Maar dat kun je denk ik het beste zelf even beluisteren.
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• typetwoparts
          • Mar 2010
          • 14

Als ik dan voor de 312 of de 322 ga, maar zonder basskist, is er dan een verschil tussen de 2?

Kurt.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Dan kom ik hier op terug. Het is al een behoorlijke tijd geleden dat ik de 312 in handen gehad heb. 322 hebben we momenteel in bezit en ik werk toch liever met een subkast erbij. Kan natuurlijk een mening zijn. Maar dat kun je denk ik het beste zelf even beluisteren.
            Alles staat en valt ook natuurlijk met de aangesloten mengtafel ( ik weet niet welke jij gebruikt ? )
            Als ik een midas venice , een dynacord cms 1000 of een behringer ding aansluit is er ook een verschil natuurlijk , en niet te weinig ...
            Met zo'n behringer ding klinkt een 322 voor geen meter, en dan druk ik mij nog zacht uit, daarentegen klinkt een 322 op een midas of dynacord veel rustiger en aangenaam.
            Dus tja, een mengtafel telt hier ook mee in het verhaal.
            Niet onbelangrijk detail vind ik !
            sis

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by typetwoparts
              Als ik dan voor de 312 of de 322 ga, maar zonder basskist, is er dan een verschil tussen de 2?

Kurt.
              Er is zoiezo een verschil, beiden zijn goed, misschien moet je toch eens gaan luisteren, elk heeft zo zijn voorkeur.
              Ik kies voor de 322 .
              Zie ook post hierboven.
              sis

Comment

• typetwoparts
                • Mar 2010
                • 14

Oeps, de mengtafel is een JB systems beat 6 usb.

Waarschijnlijk is dat niet echt van uitzonderlijke kwaliteit. Ik ben dan ook maar een hobby-ist!-)

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

Originally posted by sis
                  Alles staat en valt ook natuurlijk met de aangesloten mengtafel ( ik weet niet welke jij gebruikt ? )
                  Als ik een midas venice , een dynacord cms 1000 of een behringer ding aansluit is er ook een verschil natuurlijk , en niet te weinig ...
                  Met zo'n behringer ding klinkt een 322 voor geen meter, en dan druk ik mij nog zacht uit, daarentegen klinkt een 322 op een midas of dynacord veel rustiger en aangenaam.
                  Dus tja, een mengtafel telt hier ook mee in het verhaal.
                  Niet onbelangrijk detail vind ik !
                  sis
                  Wellicht een beetje off-topic. Maar ik heb deze ervaring bij beide een Allen & Heath PA mixer en een Yamaha PA mixer.

Denk dat het toch een smaak is. Ben zelf iemand die bas vrij overheersend wil hebben in zijn mix, misschien heb jij liever veel hoog.
                  Last edited by Beckers Entertainment; 09-03-10, 16:07.
                  Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Wellicht een beetje off-topic. Maar ik heb deze ervaring bij beide een Allen & Heath PA mixer en een Yamaha PA mixer.

Denk dat het toch een smaak is. Ben zelf iemand die bas vrij overheersend wil hebben in zijn mix, misschien heb jij liever veel hoog.
                    Uiteraard gaat het om smaak, en gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.
                    Ben 30 jaar lang de baan op geweest als zelfstandig muzikant en heb tal van P.A's en geluidssystemen gehoord en gezien, dus denk wel dat ik weet hoe iets moet klinken, zeker als je weet dat ik nu mijn ouwe dagen slijt ( oud hรƒยฉ ) als componist, producer en mastering .
                    Dus ja , ik zit dagelijks op verschillende topmonitoren te werken ( die totaal anders klinken dan een P.A. natuurlijk ).
                    Daarom verkies ik een neutrale klank en vooral een mooie balans tussen Sub-low-lowmid-mid-midhigh-high.
                    Ik denk dat onze vriend daarom maar beter eens zijn mengtafel meeneemt en de hier besproken kasten eens beluisterd ergens bij een dealer.
                    Lijkt mij de beste manier om te kiezen .
                    Veel succes
                    sis

Comment

• typetwoparts
                      • Mar 2010
                      • 14

Ik was nog even aan het surfen op bekafun.be , en zag zowel een rcf-art312A als een 315A

Heb ik het juist als het enbige verschil hiertussen de maat van de woofer is : 12" / 15"?

Ik zie dat deze dezelfde prijs hebben. Enige voor- of nadelen?

Is het juist dat de service van RCF achteraf niet zo goed is?
                      Kurt.
                      Last edited by typetwoparts; 10-03-10, 15:23.

Comment

• JVS
                        • Mar 2004
                        • 317

Dat valt wel mee. Iniedergeval zรƒยฉker niet slechter als de service van Mackie (en hun onderdelenvoorziening), want die is ronduit slecht.

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Ik was nog even aan het surfen op bekafun.be , en zag zowel een rcf-art312A als een 315A

Heb ik het juist als het enbige verschil hiertussen de maat van de woofer is : 12" / 15"?

Kurt.
                          Inderdaad het verschil zit hem tussen een 12" en 15" en misschien een andere filter tussen hoog en laag ( ben ik natuurlijk niet zeker van ? ).
                          Rij eens naar bekafun, ze zullen je daar graag met raad en daad bijstaan .
                          sis

Comment

• typetwoparts
                            • Mar 2010
                            • 14

Originally posted by sis
                            Inderdaad het verschil zit hem tussen een 12" en 15" en misschien een andere filter tussen hoog en laag ( ben ik natuurlijk niet zeker van ? ).
                            Rij eens naar bekafun, ze zullen je daar graag met raad en daad bijstaan .
                            sis
                            Ben ik zeker van plan! Maar de mackie ( om te vergelijken t.o.v. RCF ) is nog niet binnen. Enig nadeel, de RCF is bij bax-shop heel wat goedkoper :

art112a 799 bij beka, 649 bij bax
                            art115a 799 bij beka, 719 bij bax

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Ben ik zeker van plan! Maar de mackie ( om te vergelijken t.o.v. RCF ) is nog niet binnen. Enig nadeel, de RCF is bij bax-shop heel wat goedkoper :

art112a 799 bij beka, 649 bij bax
                              art115a 799 bij beka, 719 bij bax
                              Bekafun behoort tot de duurste webshops in de Benelux, hoe het met de service zit ??????? geen idee.
                              Bax is in ieder geval zeeeeeeer dik in orde, op alle gebied...
                              sis

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Kurt.
                                Ik zou voor een 315A gaan als je de kast fullrange gebruikt, en een 312A als je met een afzonderlijke sub werkt.

Comment

Working...