Zeer domme advertentie

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Marktplaats.nl > 2x W-Bin netjes gestoffeerd met rooster afgewerkt - Muziek en Instrumenten - Speakers
    Creatief zijn ze zeker...

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Neem even aan dat je verwijst naar de truss-constructie???

Is toch reuze veilig? Is een portaalje wat voor de zekerheid voorzien is van een 3e poot. Alleen jammer dat ze geen haakse hoeken meer over hadden

Nee, is eigenlijk geen domme advertentie, maar hoort 100% in the-hall-of-shame
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• daveyb
        • Aug 2009
        • 150

Originally posted by SoundOfSilence
        Neem even aan dat je verwijst naar de truss-constructie???

Is toch reuze veilig? Is een portaalje wat voor de zekerheid voorzien is van een 3e poot. Alleen jammer dat ze geen haakse hoeken meer over hadden

Nee, is eigenlijk geen domme advertentie, maar hoort 100% in the-hall-of-shame
        Ik hoop dat er niemand in de buurt valt tegen deze constructie, want zo stevig zijn die poten niet :P
        Gr Davey
        We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Ik gebruik regelmatig dit soort groundplates voor trussen, ik zou dus niet weten waarom dit niet stevig zou staat?
          Deze jongens hebben er een derde leg bij gebouwd dus deze kan niet omvallen.

Het ziet er niet mooi uit, maar veilig zal het wel zijn.

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• kokkie
            • Nov 2003
            • 1166

Originally posted by salsa
            Het ziet er niet mooi uit, maar veilig zal het wel zijn.
            Het ziet er niet mooi uit, maar veilig kan het wel zijn.

Het eerste is smaak, het tweede waarschijnlijk een illusie, maar dat laten de foto's niet zien.
            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Ik had het uiteraard over de truss.
              Over trussconstructies en de daarbijhorende reglementen/regels/eisen heb ik gewoonweg te weinig kennis, om er hier een oordeel over te willen geven. Dat laat ik dan ook aan anderen over. Mede door de advertentie te laten zien.

En ja, ik herhaal; creatief zijn ze wel toch? Daar ging het mij om.

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Timothy
                • Aug 2005
                • 175

Nu even een - stomme - vraag?
                Ik heb zelf ook 2 W-bins (SA dubbele 15").
                Ik heb altijd geleerd dat deze plat (horizontaal) op de grond moeten in verband met de bassweergave. Nu zie ik deze verticaal staan met twee topkasten op.
                Geeft dit een aanvaarbare klank? Verlies je veel 'bass' door verticaal te plaatsen?

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Geen foute advertentie, maar een fout product: THE LIGHTBEAR - Mechanical Solutions for combining light and sound equipment

Een beugel voor om je toppen zodat je er aan alle kanten lampen omheen kunt hangen. Brrrrrrr.....

Een Nederlands product om je voor te schamen....

Sowieso heeft de bedenker ervan goede ideeen:
                  Originally posted by DeStentor.NL
                  In het verlengde daarvan heeft hij een schuifhaak met een kliksysteem bedacht die naar hij beweert enthousiast is ontvangen door technici in de theaterwereld. Daar waar geen zogeheten trussbalken zijn aangebracht biedt het kleine en handzame apparaat, dat te bevestigen is aan plafond en wand, soelaas bij het snel monteren van spotjes. Het maakt trussbalken volgens Beerda zelfs overbodig.
                  Truss overbodig maken? Hmmmmm.....
                  Last edited by SoundOfSilence; 31-12-09, 09:10.

Comment

• goldsound
                    • Jan 2003
                    • 429

Links en rechts een movinghead eraan en gaan met die banaan

Hoe moet dat dan wel niet gaan uitzien als ze dit voor linearray gaan maken.
                    Veilig lijkt het mij in ieder gaval niet
                    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

als je een K&M statief hebt staan uit de tijd van de 15 inch toppen.

En daar nu een 10 inch topje (max 9 kilo?) plus twee LED-parren (2kilo?) aan bevestigd... dan durf ik wel te zeggen dat dat nog steeds overgedimensioneerd ontworpen zou kunnen zijn.

Zonder direct te weten welke toppen of klemconstructie hier toegepast is.

Ik ga hier dus niet direct van zeggen dat dit niet kan of mag. En ik sta als artiest dus liever naast dit dan die 30 euro statiefjes met een botex+4xmultipar die je geregeld tegenkomt!
                      Last edited by showband; 31-12-09, 11:19.
                      lekker belangrijk!

Comment

• SoundOfSilence
                        • Mar 2007
                        • 766

Originally posted by showband
                        als je een K&M statief hebt staan uit de tijd van de 15 inch toppen.

En daar nu een 10 inch topje (max 9 kilo?) plus twee LED-parren (2kilo?) aan bevestigd... dan durf ik wel te zeggen dat dat nog steeds overgedimensioneerd ontworpen zou kunnen zijn.
                        Deels mee eens, alleen op de foto zie ik een gestoffeerd top met daaromheen 4 flinke warmtebronnen. Afgezien van dat het er weinig profi uitziet zie ik ook mogelijkheden voor problemen (lees: risico's)

Comment

• Rieske
                          • Aug 2002
                          • 544

Wow wat een uitvinding ! Ik krijg helemaal zin om mijn moving heads, spiegelbollen, rookmachine's, verlichte dansvloer, ballonenclown en mijn popcornkraam aan mijn luidsprekers vast te boren.

Dan heb ik altijd alles bij de hand (en lekker veilig...)
                          Life is what you make it

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Originally posted by Rieske
                            Wow wat een uitvinding ! Ik krijg helemaal zin om mijn moving heads, spiegelbollen, rookmachine's, verlichte dansvloer, ballonenclown en mijn popcornkraam aan mijn luidsprekers vast te boren.

Dan heb ik altijd alles bij de hand (en lekker veilig...)

En dan met de rest van de array de lucht in
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

Ik heb ergens het idee dat veel van de cynische reacties over het ophangen van
                              "mijn moving heads, spiegelbollen, rookmachine's, verlichte dansvloer, ballonenclown en mijn popcornkraam aan mijn luidsprekers vast"

afkomstig zijn van personen die die dingen helemaal niet hebben.

Ik heb niets met de aanbieder of zijn/haar product. Maar het bij voorbaad afkeuren op basis van eisen die je op een tmf gala hebt... dat plaatst je in de categirie domme DJ's die elke keer praten over hun dap-spullen die "BEST WEL VOOR 1000 MAN KUNNEN WERKEN"

Apparatuur is ontworpen voor een gebruikers bandbreedte. Als dit product goed in elkaar zit dan is de afweging:
                              1) zet ik een stevig statief neer met een speaker en een paar kleine lampjes op dat kinderfeestje, hoekje in dat restaurant, kledingzaak.
                              Of
                              2) zet ik vier statieven neer.

overweging is:
                              -Hoe veilig zijn de ontwerpen?
                              -hoeveel weegt een klein statief+"lampenklem" en hoeveel twee lichtere statiefjes?
                              -wat kost dat?

Ik denk dat ik inmiddels genoeg ben tegengekomen met lampen op speakers op palen om te zeggen dat dit geen uniek idee is. En dat het op een veilige manier KAN. Ik voel persoonlijk wel meer voor de oplossing waarbij er een goede M3 bevestiging bovenin de speaker gemaakt wordt.

nadeel van deze oplossingen is juist dat er goedkoop materiaal op goedkope 10kiloMax statieven uitgerust wordt met extra kilo's (offcenter!). Dus ik ben het wel eens dat je dit soort producten eigenlijk niet via webshops hoort te doen maar alleen geinstalleerd zou moeten verkopen. Maar ach...wat klets ik. Je kan gewoon via internet een paar ton truss grid kopen en beginnen met beunhazen....
                              lekker belangrijk!

Comment

• allyouare
                                • Aug 2009
                                • 20

heb er weer een gevonden: Marktplaats.nl > Cd flightcase ,defecte rookmachine ,Lite puter controller - Muziek en Instrumenten - Dj-sets
                                k zou echt niet weten wat ik hiervan moet denken :|

Comment

Working...