Wenen onder de sterren te Beervelde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darco
    • Sep 2009
    • 135

Wenen onder de sterren te Beervelde

Productie gedraaid samen met een collega, klassieke en licht populaire muziek met euro symphonie orchestra en klassieke zanger en zangeressen.

Foto's zijn spijtig genoeg van de dagvoorstelling, dus niet veel zichtbaar van de lichtshow.

De luidsprekersets (FOH&MON) waren eigendom van de organisatie, het overige was ons materiaal.

Desks: Yamaha M7cl 48ch
    Avolites pearl

Mic's: Akg c414B
    Akg ck391
    Shure sm57
    Shure sm58
    Shure beta52
    Shure beta87
    Neumann U87
    Neumann km140
    Dpa 4066 headset
    Sennheiser sk50 bodypack

Licht: High End studio color
    High end studio spot
    ETC profile
    ADB c203 2kw pc
    Sixbar par64 1kw

Varia: Avolites art2000 dimmpack
    Handtakels
    Steels
    Shackles
    Prolyte H30v
    Tentklemmen
    ...

http://a-music-soundandlights.webs.com/
    Last edited by darco; 18-09-10, 19:12.
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Openbare site voor foto's aub.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• darco
      • Sep 2009
      • 135

Om een of andere reden wil de link niet werken als ik hem hier post, gewoon even op mijn naam klikken en naar mij website klikken, dan kom je er wel terecht. Sorry.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

A-music sound light showequipment
        Zo werkt het bij mij prima hoor...

Maar, OT: een bijzondere show op een prachtige locatie. Lijkt me leuk geweest om te doen.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• darco
          • Sep 2009
          • 135

Was idd een prachtlocatie en weer eens wat anders om te doen.

Maar was zeker heel aangenaam om te doen en een heel vlotte samenwerking met het orkest en de vocalisten.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Ben wel benieuwd naar de lasten die in de trussen hangen. Ik zie op de foto's dat je tentklemmen gebruikt, deze zijn meestal WLL 150 kilo. Als ik je constructie zo bekijk, ga je daar toch wel overheen. Daarnaast krijgt de bovenste klem aardig voor zijn donder, omdat je trussen scheef zijn gehesen (je truss wil schuin omlaag glijden).

Mocht je iets qua tekening hebben, ik ben benieuwd!
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• darco
              • Sep 2009
              • 135

De gebruikte tentklemmen zijn geen 150, maar 250.

Rigging werd trouwens verricht door iemand die veiligheid eerst als stelregel heeft. Ben zelf geen expert in rigging, dus laat dit doen door iemand die wel de deskundigheid en ervaring in huis heeft.

Comment

• Harmen
                • Sep 2003
                • 379

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                Ben wel benieuwd naar de lasten die in de trussen hangen. Ik zie op de foto's dat je tentklemmen gebruikt, deze zijn meestal WLL 150 kilo. Als ik je constructie zo bekijk, ga je daar toch wel overheen. Daarnaast krijgt de bovenste klem aardig voor zijn donder, omdat je trussen scheef zijn gehesen (je truss wil schuin omlaag glijden).

Mocht je iets qua tekening hebben, ik ben benieuwd!
                en dat is alleen geldig op een recht stuk, als het onder een hoek hangt verandert dat de zaak ook nog..

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Originally posted by darco
                  1) De gebruikte tentklemmen zijn geen 150, maar 250.

2) Rigging werd trouwens verricht door iemand die veiligheid eerst als stelregel heeft.
                  3) Ben zelf geen expert in rigging, dus laat dit doen door iemand die wel de deskundigheid en ervaring in huis heeft.
                  1) Merk? Type? Specs?

2) Dat is niks biezonder want hoort bij elke riggingklus, tenzij je Osama Rig Doden heet.
                  3) Hoe kun je dat dan beoordelen?
                  Ik ken ook mensen die al jaren in het entertainmentvak zitten, maar kwa rigging hardnekkig dezelfde fouten blijven maken.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

Mensen aan de rechter kant van de zaal moeten allen naar links kijken om de solist te zien. Ik had een dieper podium gebouwd/laten bouwen zodat het orkest achter de solist(en) kan worden gezet. Driehoeksopstelling is ook al beter: meer publiek eromheen, op de punt voorop de solisten en op de brede achterkant het orkest.

Mocht je nog foto's hebben van de avondvoorstelling: ben benieuwd!

@lex
                    Last edited by @lex; 20-10-10, 09:33.
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• darco
                      • Sep 2009
                      • 135

Hey Rinus, ik werkte voor deze productie samen met Ed Vrolijk, denk dat jullie elkaar wel kennen.

Comment

• darco
                        • Sep 2009
                        • 135

Het podium zo plaatsen was de keuze van de organisatie, had het graag ook iets anders gezien.

De tweede voorstelling was een avondvoorstelling, waarbij de villa op de achtergrond en delen van het omliggende park belicht werden. Heb hier tot op heden spijtig genoeg geen foto's van.

Comment

• @lex
                          • Jul 2006
                          • 1087

Originally posted by rinus bakker
                          3) Hoe kun je dat dan beoordelen?
                          Ik ken ook mensen die al jaren in het entertainmentvak zitten, maar kwa rigging hardnekkig dezelfde fouten blijven maken.
                          Rinus, als ik jou inhuur, hoe moet ik dan inschatten dat jij wel deskundigheid en ervaring in huis hebt?

@lex
                          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Even een late vraag: Ik zie een conventioneel PA staan als ik goed kijk.
                            Verderop zie ik niet in de tent....
                            Was er alleen een frontset en geen delay?

(Ga over een poosje ook iets doen in zo'n alu tent, vandaar mijn vraag)

Paul.
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• darco
                              • Sep 2009
                              • 135

idd. een frontset en geen delay, wel nog 2 speakers op podiumhoogte, beide 2-3m van het middelpunt van het podium als in-fill.

Het was niet gewenst een volume van een pop of rock concert te behalen en de spreiding en volume van het geluid was doorheen de hele tent zeer behoorlijk.

Comment

Working...