Truss klimbeveiliging

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s142918
    • Apr 2006
    • 111

Truss klimbeveiliging

Vorige week heb ik weer een weekendje rond gehobbeld op Lowlands, als bezoeker gelukkig Nu viel me iets op in alle tenten die daar staan. Alle trusspalen zijn netjes afgeschermd met een klim beveiliging in de vorm van wat planken rondom. Gevolg is wel dat je achter die dingen automatisch een gebied krijgt waar je niet zoveel van het podium kunt zien.

Waarom is er niemand zo slim om die dingen van plexiglas te maken? Meestal bestaan ze uit 2 delen, ieder deel zo'n 2 meter lang gok ik. Als je het bovenste deel transparant maakt, dan kun je ineens veel meer zien vanachter zo'n paal. Okee, ideaal wordt het nooit, maar door een truss staander heen kijken is nog altijd veel beter dan tegen zo'n zwart hok.

Vast wel mensen hier die connecties hebben bij een bedrijf wat die dingen levert; stel het eens voor!?
  • Junior
    • Jan 2010
    • 114

Ik denk dat de reden hiervoor is dat plexiglas te duur is en zoon houtenplaat kost "niets"
    als bezoeker gelukkig
    Hoezo??

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ik kan me niet voorstellen dat mensen lekker door het plexiglas en langs de truss naar het podium gaan zitten kijken, dan doen ze wel een stap opzij om het te kunnen zien.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

Volgens mij ga je zowieso niet achter een truss paal staan kijken..
        Je wil niet door iets heen kijken naar een podium, dan ga je wel op zoek naar een ander plekje..
        Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

Comment

• Roelande
          • Jan 2009
          • 140

krimpfolie doet bij ons nog altijd de truc

Ik heb alleen nog maar mensen pogingen zien ondernemen om vervolgens met heel hunne nest naar beneden te schuiven

Comment

• s142918
            • Apr 2006
            • 111

Originally posted by Junior
            Hoezo??
            Omdat je dan gewoon op je gemakje kunt gaan zien wat je wil zien en bier kunt drinken. Voornamelijk.

Als reactie op de rest: nee, uiteraard ga je niet direct achter zo'n paal staan, dat lijkt me ook wel logisch. Maar er zijn veel meer zichtlijnen dan alleen direct erachter waarbij zo'n paal in de weg staat. En als je 't dan ietsjes beter kunt maken met weinig moeite, waarom niet?

Geld lijkt me overigens niet echt een issue. Plexi is zo duur niet en 't is een eenmalige aanschaf. Wanneer je alleen de bovenste sectie doet wordt er hooguit op geschreven en zit er wat bier op naderhand, niks wat je niet eenvoudig kunt verwijderen.
            Last edited by s142918; 28-08-10, 12:08.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by s142918
              Geld lijkt me overigens niet echt een issue. Plexi is zo duur niet en 't is een eenmalige aanschaf. Wanneer je alleen de bovenste sectie doet wordt er hooguit op geschreven en zit er wat bier op naderhand, niks wat je niet eenvoudig kunt verwijderen.
              Plexiglas is toch wel een heel stuk duurder als hout en behoorlijk kwetsbaar en krasgevoelig.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by MusicXtra
                ........kwetsbaar en krasgevoelig.....
                kwetsbaar? 10 mm acrylaat of polycarbonaat? daar sla je een paard mee dood..

enne , krasjes? ff met de verf-fรƒยถhn ( of krimpkous fรƒยถhn ) erover, en klaar is klara..

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Nogal een foute titel voor het onderwerp.
                  Er is een verschil tussen kolom en ligger in de bouw,
                  ook als zijn ze soms van hetzelfde soort staalprofiel.
                  En er is een verschil tussen tower (mast) en truss in ons vak,
                  ook al zijn ge gemaakt van hetzelfde profiel-type.

Bij "truss-klimbeveiliging" denk ik onmiddelijk aan de horizontale kabels/banden boven de truss, waaraan degeen die op de truss werkt zich kan 'safen' zonder met een Y-split-lanyard aan zijn gordel te moeten werken.

Het onderwerp hier is feitrelijk een
                  'klim-afscherming voor een tower/mast/kolom (tent-vakwerkpaal?)'.

Een klimbeveiliging voor een tower is nog weer wat anders....

Verder zijn alle argumenten wel gegeven.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

Is weer een heel verhaal rinus,terwijl er boven toch wel duidelijk staat waar het wel omgaat.Waarom wordt er niet zoals rond lantaarnpalen een horizontale plaat gemaakt waardoor het klimmen onmogelijk wordt gemaakt?zal wel een reden hebben maar kan er zelf niet opkomen
                    master-qsc en de rest

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Originally posted by pilot
                      Waarom wordt er niet zoals rond lantaarnpalen een horizontale plaat gemaakt waardoor het klimmen onmogelijk wordt gemaakt?
                      Hm? Die hebben wij in het oosten van het land geloof ik niet...

Mvg,

Teun
                      uวษฟษฟษสŒว6ษฏo sฤฑ ส‡sสžวส‡ วzวp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

Hier in rotjeknor ook niet...
                        Freelance Light and Video |
                        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• Junior
                          • Jan 2010
                          • 114

Is weer een heel verhaal rinus,terwijl er boven toch wel duidelijk staat waar het wel omgaat.Waarom wordt er niet zoals rond lantaarnpalen een horizontale plaat gemaakt waardoor het klimmen onmogelijk wordt gemaakt?zal wel een reden hebben maar kan er zelf niet opkomen
                          Dan kan je nog steeds in het onderste deel van de "truss" klimmen.
                          Wat veel mensen dan ook zullen doen want dan kan je over de mensen heen kijken.

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

Hout is een stuk makkelijker te verwerken.
                            Veel makkelijker op te slaan.
                            En in die tentpalen, want daar gaat het nu over volgens mij, want er staan weinig trussen op poten bij de podia, zit ook nog allemaal rommel als motoren, lieren etc. dus zoveel zicht krijg je nou ook weer niet.

En heerlijk hoor, werken op Lowlands!
                            Goed eten en drinken, douche en bed op 5 min. fietsen, heerlijk door het backstage gebied naar je favoriete bandje en 's avonds lekker een biertje uit echt glas in de press/guest!
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

1) Is weer een heel verhaal rinus,
                              2) terwijl er boven toch wel duidelijk staat waar het wel omgaat.
                              3) Waarom wordt er niet zoals rond lantaarnpalen een horizontale plaat gemaakt waardoor het klimmen onmogelijk wordt gemaakt?zal wel een reden hebben maar kan er zelf niet opkomen
                              1) dan heb je nog niet zoveel van mijn postings gelezen...
                              Dit was maar een kortje hoor

2) Dat is nou precies waar ik het over heb.
                              De titel van het topic klopt niet.
                              Pas als je hebt opent zie waar het wel over gaat.
                              ... Lezen is ook een vak !?

3) Geef eens een voorbeeld?
                              Want ik ben niet de enige die zich afvraagt waar zoiets om lantaarnpalen zit. Die zijn toch te glad om in te klimmen.
                              Is het zoiets als de ronde platen om de grote afmeertrossen van schepen om de ratten tegen te houden.
                              Enne grote vakwerkmasten met alleen een plaat eromheen werken ook niet als er een mannetje binnendoor zou kunnen kruipen.
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...