Drive-in show pic's

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by lightzone
    ik denk dat juist die bruggen af te raden zijn , je zij het eigenlijk zelf ook al dat ze onsafe waren
    Hun GESPECIFICEERDE belasting is onsafe. Die is 60kg, daar neem ik dan ook de helft van, en bewijs in bovenstaande post dat je met 30kg al aardig wat hebt

kijk, en dat vind ik persoonlijk een zinloze aankoop.

Ik betaal liever iets meer zodat ik het in 1x goed heb, dan dat ik later een zwaardere versie moet kopen. In principe betaal je dan 2x voor hetzelfde product. ( alleen andere kwaliteitsverschil dan he ).
    Short answer: Ik heb niet zo gauw zoveel geld in één klap. Het American DJ setje kan ook wel, maar dat is 2m smaller (maar wél met de ADJ windups, dus daar kun je wel behoorlijk aan hangen). Er zijn wel verlengdelen voor te krijgen. De ADJ set is overigens maar 100 euro duurder, maar dan heb je wel betere windups.

Ik zat nog te kijken naar de specs van het American DJ "Dura Truss" system t.o.v. het Showtec trussje. De ADJ truss is van staal, dus dat heeft al iets meer om het lijf, maar ik ben meer geïnteresseerd in buis- en wanddiktes. Ik moet ook zeggen dat ik niet gecharmeerd ben van de 18mm buisdikte die ShowTec aanhoudt, dat hang ik nog net aan mijn plafond met wat halogeenspotjes erin. Mocht de rest van het ADJ systeem nou net zo veel sterker zijn dan het ShowTec gedoe (en de truss dus kwalitatief net zo veel beter is) dan is de keus gauw gemaakt. 2m triangle truss kan ik er altijd nog bij kopen als het moet, met een span van 4m kom je al een aardig eind.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

sorry hoor , maar dit is echt magertjes hoor.

30kg heb je echt meteen , kabels zijn al 5kg , en niet te vergeten de truss, g-haken, standmounts .... en dan ben je er al bijna :P
      Schuko haspeltjes en XLR snoertjes wegen wel minder dan Harting multikabels he. Het scheelt hier dat je geen parren in de truss hebt hangen.

En als ze adverteren met een maximale belasting van 60kg, en de hele rigging zelf weegt al 30kg, dan zijn ze ERG stom bezig, vooral omdat de statieven gespecificeerd staan als 30kg, als de hele constructie al zoveel weegt, waarom verkoop je het dan? Als 'kijk mij, ik heb een lege truss' eyecatcher? Om een backdrop in te hangen leg ik wel een scafpijp over twee statieven heen.

Comment

• lightzone
        • Oct 2006
        • 261

Originally posted by Stoney3K
        Hun GESPECIFICEERDE belasting is onsafe. Die is 60kg, daar neem ik dan ook de helft van, en bewijs in bovenstaande post dat je met 30kg al aardig wat hebt
        grr, ik zit net duidelijk de maken dat 30 kg nix is!

maja...

ik denk dat als je het volgende neemt ofzo :

2x DJ ST-132 = 360
        3x 1,5m trusje= 360
        2x standmounts=100

820 euro voor een trusje lijkt me redelijk eh
        jumping is not a crime

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by JeroenVDV
          Showtec is een lichtmerk en DAP is een geluidsmerk. En sinds wanneer is Skytronic Showtec geworden?!?!?!

Misschien aan te raden om vooral de komende tijd wat meer te LEZEN en niet constant (foutieve informatie en nutteloze zooi) te POSTEN.
          ShowTec en DAP horen bij elkaar ... van oorsprong Nederlands merk, hoofdeigenaar is Highlite. Ik heb die gasten nog meegemaakt in hun hele vroege dagen, toen dat spul nog bij De Regenboog Elektronica in Heerlen stond (goed kans dat dat toen hun huismerk was), onder een andere naam.

SkyTronic is van oorsprong een UK bedrijf, ik heb me daar misschien in vergist omdat SkyTronic in die periode ook veel bij de Regenboog te vinden was. Net als het nu (wijlen) merk SkyTec. Ik weet al niet meer wat er op mijn boxen staat, maar het is één van die merken. Overigens lenen ze veel fabrikanten van elkaar, en rebadgen ze van de grotere namen (o.a. GLP).

Maar das weer héél offtopic, feit blijft dat DAP/ShowTec een beetje in hetzelfde budget/prosumer segment hangen als bv. Behringer, het is prima voor de hobbyist en om te beginnen, en je kunt er aardig goeie units tussen vinden als je ze zoekt. De Behringer LC2412 is namelijk niets anders dan een MA Lightcommander 12/2 met een nieuw frontplaatje.

Wat ik op korte termijn nog wil gaan bouwen: Schotten voor onze podium/tafel setup. Doeken zijn ook een idee, maar ik vind schotten persoonlijk ook wel wat hebben en je kunt er ook een logo op kwijt.

Ik zat zelf te denken aan (rechthoekige of vierkante) frames van PVC buis met daarin óf doek gespannen (makkelijk en licht) óf hardboard plaat (veelzijdiger, kun je eventueel nog wat met licht spelen). Het gaan in het begin 2 frames worden van 1x1m (ex hoeken) en een van 2x1m. Daar komen straks nog delen van 50cm hoog bovenop die met plexiglas afgewerkt zijn (als ik daar de tijd voor heb). Schotten worden onderling verbonden.

Paar issues hier: Doeken / board wordt zwart. Logo wordt wit, maar zal ik de buizen zelf in hun originele grijze kleur houden of zwart schilderen? In het halfdonker trapt menig publiek er in dat ik frames van steigerpijp neergezet heb als ze grijs blijven, en met het grijs accentueer je de voorkant nog wat.

Doeken erachter of in het frame monteren? In het frame levert spleten op, maar die kunnen ook in voordeel gebruikt worden (LED strips in hangen, indirecht licht doorheen laten oid), doeken erachter is wat lastiger met koppelen.

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

grr, ik zit net duidelijk de maken dat 30 kg nix is!

maja...

ik denk dat als je het volgende neemt ofzo :

2x DJ ST-132 = 360
            3x 1,5m trusje= 360
            2x standmounts=100

820 euro voor een trusje lijkt me redelijk eh
            Die is dan wel 1,5m smaller he... tel daar dus nog maar eens 180 piek bij op... met 1000 euro kom je dan wel aan een rond getal maar het heeft mij voorlopig iets te veel cijfers. Dan zoek ik liever een goedkopere oplossing voor tijdelijk, waar ik scanners, sunstrips enz. in kan hangen.

Ik hou het voorlopig op de set van ADJ (met de bovengenoemde stands), sinds je met de 4m set al een aardig eindje komt. Maar zoals gezegd, ik heb liever gegevens over de wanddiktes en buisdiktes van de truss zelf, dan de kale gewichtsgegevens (van de stands) die de fabrikant opgeeft. Truss weegt zelf immers ook wat.

Comment

• lightzone
              • Oct 2006
              • 261

met 1000 euro kom je dan wel aan een rond getal maar het heeft mij voorlopig iets te veel cijfers. Dan zoek ik liever een goedkopere oplossing voor tijdelijk, waar ik scanners, sunstrips enz. in kan hangen.
              om een eind te maken aan deze discussie wil ik dan zeggen dat juist hier onze verschillen liggen

maargoed , ik moet zeggen dat jij echt geweldig mooie gear hebt staan.
              en dan vind ik het echt zonde dat je die dan in een buget trussje gaat hangen.

maja , iedereen zijn keus eh
              jumping is not a crime

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

om een eind te maken aan deze discussie wil ik dan zeggen dat juist hier onze verschillen liggen
                Kijk, als ik een bedrijfje zou draaien deed ik er ook niet moeilijk over. Dan had ik zonder twijfel dat soort gear gekocht omdat het voorlopig waardevast is en het lang meegaat. Maar ik moet zoiets uit een particuliere kas (namelijk, mijn eigen pinpas) financieren en dan worden dat soort bedragen toch een ander verhaal.

maargoed , ik moet zeggen dat jij echt geweldig mooie gear hebt staan.
                en dan vind ik het echt zonde dat je die dan in een buget trussje gaat hangen.

maja , iedereen zijn keus eh
                Huh? Volgens mij heb je de verkeerde voor je. Het lijstje dat ik boven opnoemde was een voorbeeld (combinatie maken die 30kg weegt). Niet een werkelijke gearlist, ik moet het voorlopig doen met twee T-bars met elk 4 parretjes erop.

Comment

• lightzone
                  • Oct 2006
                  • 261

Huh? Volgens mij heb je de verkeerde voor je. Het lijstje dat ik boven opnoemde was een voorbeeld (combinatie maken die 30kg weegt). Niet een werkelijke gearlist, ik moet het voorlopig doen met twee T-bars met elk 4 parretjes erop.
                  waha, gemeen. ik had effe de verkeerde persoon voor

vooral jou geluid is niet zo geweldig.
                  met jou licht is ook niet mis hoor, dus veel maakt het niet uit.
                  Last edited by lightzone; 02-10-07, 00:10.
                  jumping is not a crime

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

waha, gemeen. ik had effe de verkeerde persoon voor

vooral jou geluid is niet zo geweldig.
                    met jou licht is ook niet mis hoor, dus veel maakt het niet uit.
                    Mijn licht is gewoon lekker basis... dat gaat ook bijna overal heen (incl filmsets).

Geluid is al te veel over gezegd, en betere gear is in the works. Misschien dat ik nog eens eigen subs ga bouwen, koppelpaaltjes sub <> top heb ik uit gekkigheid al gekocht. Dan die SkyTronic boxen als top, en je komt al een aardig eind verder.

Comment

• hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

ik zij alleen dat je ook al redelijke statieven kan vinden rond de 200 euro...

en nu word ik hier voor gek verklaart

mindere kwaliteit en kapaciteit uiteraard maar what about de American DJ ST-132?

die is toch redelijk bekend om zijn prijs kwaliteit s verhouding...
                      Ik pleit er alleen voor dat ik het eens ben met TNT dat de huidige statieven niet voldoen. Ik dacht dat jij meende dat die statieven goed genoeg waren.

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar VMB, maar als dat niet in het budget zit kun je ook een goedkopere variant kiezen. In ieder geval een statief waarvan je weet wat er aan kan hangen, en waarvan je weet dat deze gegevens kloppen! (En vooral voor dat laatste zit je bij VMB dan wel weer goed.)

Oja en over dat 30kg verhaal... Dat red je niet! 1x T-4 par 56/64 weegt al >15kg.

Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Stage-Q
                        • Sep 2007
                        • 389

over die vmb's ben ik het met je eens Hugo,

maar ooit een drive-in gezien die vmb's statieven mee sleept?
                        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Originally posted by Stage-Q
                          over die vmb's ben ik het met je eens Hugo,

maar ooit een drive-in gezien die vmb's statieven mee sleept?
                          Yep, meerdere. Lijkt me ook niets raars aan (er bestaan namelijk ook drive-in shows die toch echt wat groter zijn dan een volgepakte Fiat Panda).
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• Bastisito
                            • Sep 2004
                            • 185

Sjees, waarom MOET iedereen toch tegenwoordig een trussbrugje hebben en wordt de veiligheid dan maar wat naar achter geschoven? Als je het budget hebt voor truss, moet je zeker ook kijken naar degelijke statieven. De ADJ ST132 zijn erg leuke wind-upjes die zeker wel die 85 kilo per stuk kunnen hebben. Oké, het is niet officieel gekeurd, maar ik sta er vierkant achter (eigen ervaringen). Sterker nog, ik prefereer ze boven een VMB TE-03 bijvoorbeeld. Puur omdat het naar mijn mening steviger staat met minder zijwaartse speling op de buizen.

Verder moet je het gewicht wat je ophangt niet ze licht nemen. Een tamelijk basis-showtje van 2 fourbarren, 2 scan's en een strobo zit toch al flink aan de 50 kilo alleen al aan apparatuur! Tel daar de bekabeling, haken en de truss zelf bij op en je komt aan een 70 kilo. Toch wel iets meer dan je zou denken he?

Dus aljeblieft, wil je met de grote jongens mee doen, en net als de grote jongens een stukkie truss hebben: denk ook aan de veiligheid van jezelf en, misschien nog wel belangrijker, je bezoekers! Want als het naar beneden komt en iemand krijgt het op z'n kop dan kun jij je hele leven gaan betalen. En dit is dat slechts de financiële schade.

Buiten dit hele verhaal: denk eerst aan de basis! 2 T4'tjes op statief is bij me de show met welke ik het meest op pad ga. Lekker simpel en veel mensen vinden het al fantastisch!
                            Nadat je dit op orde hebt kun je langzaam gaan uitbreiden...
                            Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Stage-Q
                              • Sep 2007
                              • 389

Originally posted by JeroenVDV
                              Yep, meerdere. Lijkt me ook niets raars aan (er bestaan namelijk ook drive-in shows die toch echt wat groter zijn dan een volgepakte Fiat Panda).

oke, ben ze nog nooit tegengekomen bij drive-in's, maargoed...ik geloof je

ik werk er nauwlijks mee, omdat k voornamelijk geluid doe...maar veel van de lichtboys bij bedrijven waar k voor werk zijn wel blij met de vmb's
                              Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

ik moet het voorlopig doen met twee T-bars met elk 4 parretjes erop.
                                en
                                Mijn licht is gewoon lekker basis... dat gaat ook bijna overal heen (incl filmsets).
                                Je hebt echt grootheidswaanzin geloof ik hier op het forum. 8 parren doe je even een filmset mee

Geluid is al te veel over gezegd
                                Yep!

Verder moet je naast jou 30Kg ook inderdaad nog de rest meerekenen als truss zelf, kabels, etc. Dus die 30Kg van jou is exclusief de rest. Ja, je zit dus erg snel aan 30Kg maar je hoeft ons hier natuurlijk niet te geloven. Rommel rustig verder op je eigen manier.

Comment

Working...