Ergernissen top 10

Collapse
X
Collapse
more_options-1
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

ergenis, bandje met eigen in-ear rack waar jijzelf als technicus niks mee te doen hebt.

eigen in-ear rack met een a&h wizard tafeltje en sennheiser ew300 in-ears.

je ontvanger op standje 2 van 10 zetten, en vervolgens alles in de clip draaien op de tafel.

"goh het geluid klinkt zo misvormd en dof"

* zucht *
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

Originally posted by Stage-Q
      ergenis, bandje met eigen in-ear rack waar jijzelf als technicus niks mee te doen hebt.

eigen in-ear rack met een a&h wizard tafeltje en sennheiser ew300 in-ears.

je ontvanger op standje 2 van 10 zetten, en vervolgens alles in de clip draaien op de tafel.

"goh het geluid klinkt zo misvormd en dof"

* zucht *
      maar waarom zou dat een ergernis voor jou zijn? als zij het zo gewend zijn en er tevreden over zijn, en zoals jij zegt het beinvloedt jou werk niet dan is er toch niks aan de hand?
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Stage-Q
        • Sep 2007
        • 389

omdat ze vervolgens mij ons komen klagen dat ze geen fijn geluid op de oortjes hebben. en dan moeten wij ร‚ยดt maar oplossen...

tja en ร‚ยดt is dan wel heel bot om er niet naar te kijken.

En als je vervolgens het probleem oplost, heb je 2 weken later gewoon weer hetzelfde liedje

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Zou ik heel simpel oplossen door ze twee keuzes te geven.
          1) Of ik regel jullie in-ears en dan is het aan mij om te zorgen dat het goed is.
          2) Of jullie tobben lekker door maar dan moet je dus echt niet bij mij aankloppen als het niet goed is.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stage-Q
            • Sep 2007
            • 389

Originally posted by MusicXtra
            Zou ik heel simpel oplossen door ze twee keuzes te geven.
            1) Of ik regel jullie in-ears en dan is het aan mij om te zorgen dat het goed is.
            2) Of jullie tobben lekker door maar dan moet je dus echt niet bij mij aankloppen als het niet goed is.

tja dat hebben we ze ook al tig keer gezegd...maar je hebt gewoon soms van die bandjes.
            dus binnenkort gaan we eerst eens met elkaar om tafel.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Stage-Q
              tja dat hebben we ze ook al tig keer gezegd...maar je hebt gewoon soms van die bandjes.
              dus binnenkort gaan we eerst eens met elkaar om tafel.
              Kennelijk laat je je toch elke keer weer met het probleem opzadelen....
              Dus je voorstel is niet duidelijk genoeg geweest.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1067

Ach als het een band is waar jij vaak werk door krijgt dan wil je ook niet de botte boer uithangen...Denk een gesprekje met elkaar buiten de optredens om dat dat het beste werkt...

Comment

• Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

Originally posted by MusicXtra
                  Kennelijk laat je je toch elke keer weer met het probleem opzadelen....
                  Dus je voorstel is niet duidelijk genoeg geweest.
                  Wat jens ook zegt, je als een botte boer opstellen heeft ook geen zin. We proberen met ons bedrijf altijd een oplossing te vinden/maken met de klant / organisatie. En uiteindelijk is dat altijd de beste oplossing.

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

misschien juist geen ergernis:

Was afgelopen zaterdag op de Schuurfeesten in Bant, daar waren 3 podia voorzien van geluid door de regionale verhuurder (ben naam even kwijt) en ik deed daar 1 podium tussen
                    Maar allemaal vriendelijke techneuten en een prima sfeertje...... echt fijne lui daar in de Polder......

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Altijd leuk: verhuur je jezelf als licht- en geluidstechnicus, sta je 12 uur lang met etalagepoppen te slepen.

Een beetje duidelijkheid vooraf kan geen kwaad?

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

Ha, dit weekend werd ik er weer even aan herinnerd dat ik ook een ergernis heb waar ik me soms slecht overheen kan zetten:

Mensen die die op een festival na grofweg 30 seconden geluid komen mededelen dat ze de triangel niet goed hoorden, of het hoog van de piano niet zo mooi is....

AAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH !!!! lieve schat.... dit is de soundcheck/ line-check ik mag toch wel een beetje tijd krijgen om mijn werk te doen? ik ben wel snel, maar zooo snel nu ook weer niet hoor... ze hebben nog niet eens een minuut gespeeld !! Hier heb je drie consumptiebonnen, ga die maar opmaken en kom dan maar terug...

Wel leuk als ik dan later van diezelfde mensen een complimentje krijg .

Trouwens ook leuk, een bandje van een stel vrienden sinds lange tijd weer een keer geschoven in een of ander park in het diepe limburgse zuiden. Op een gegeven moment gingen de lampen steeds zachter branden... en tegelijkertijd ging het geluid in 3 seconden van 'normaal spelen' naar 'helemaal uit'.... Heuh?

U raadt het al: diesel op (!!)

Ha ha ha... dat had ik echt nog nooit meegemaakt, maar eens moet de eerste keer zijn, niet? Heb me in ieder geval kapot gelachen !! Afijn, een paar driftige sprintjes naar de lokale benzinepomp met een jerrycan en na bijna een uur (!) konden we dan weer verder spelen.
                        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Mensen uit het publiek die je komen vertellen dat de artiest zichzelf niet goed hoort...
                          Nou, tijdens de soundcheck was het prima in orde, en als het de artiest meer wil, dan geeft hij dat wel aan!
                          Beetje aan een niet in gebruik zijnde knopje vrutten helpt meestal tegen die mensen :P
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• berolios
                            • Sep 2005
                            • 1538

Originally posted by renevanh
                            Mensen uit het publiek die je komen vertellen dat de artiest zichzelf niet goed hoort...
                            Nou, tijdens de soundcheck was het prima in orde, en als het de artiest meer wil, dan geeft hij dat wel aan!
                            Beetje aan een niet in gebruik zijnde knopje vrutten helpt meestal tegen die mensen :P
                            Nou, als je hoort dat mensen op een gegeven moment vals gaan, kun je met je AUX-knoppie toch wel vaak eea rechttrekken... schrikken ze opeens !! Ow... toch maar 1/3 toontje hoger zingen merk ik .
                            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Mark-LED
                              • May 2004
                              • 822

Originally posted by jurjen_barel
                              Altijd leuk: verhuur je jezelf als licht- en geluidstechnicus, sta je 12 uur lang met etalagepoppen te slepen.

Een beetje duidelijkheid vooraf kan geen kwaad?
                              Hahaha was het weer zover ja?

Blijft leuk, dat werk kan namelijk ook in 4 uur maar echt niemand heeft er zin in.

Comment

• Stage-Q
                                • Sep 2007
                                • 389

Originally posted by Hansound
                                misschien juist geen ergernis:

Was afgelopen zaterdag op de Schuurfeesten in Bant, daar waren 3 podia voorzien van geluid door de regionale verhuurder (ben naam even kwijt) en ik deed daar 1 podium tussen
                                Maar allemaal vriendelijke techneuten en een prima sfeertje...... echt fijne lui daar in de Polder......

Toevallig The JPR Strinxband gedaan?
                                Is een bandje wat ik regelmatig schuif, maar kon helaas dit weekend niet vanwege andere klussen.

Comment

Working...